- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Studiu: Companiile au dat mai multi oameni afara in al doilea trimestru. Promovarile sunt tot mai rare

09 Sep, 15:29 • Redactia DailyBusiness
31% dintre organizatiile romanesti active in domeniul resurselor umane au implementat un plan de restructurare in perioada aprilie-iunie 2010, se arata in studiul "Bilantul pietei de resurse umane din Romania", lansat de HR Management Club.
Studiu: Companiile au dat mai multi oameni afara in al doilea trimestru. Promovarile sunt tot mai rare

Prin comparatie cu primele luni ale acestui an, planul de restructurare din al doilea trimestru include mai multe pozitii restructurate.

Studiul este realizat trimestrial cu sprijinul companiei de cercetare de piata Daedalus Millward Brown si reprezinta o radiografie a pietei de resurse umane din Romania. Acesta este realizat in perioada iunie – august 2010 pe un esantion de peste 200 de manageri generali si directori de resurse umane din Romania.

Conform studiului, trainingul (89%) si recrutarea (87.6%) raman principalele activitati derulate de departamentele de resurse umane in organizatiile din Romania in trimestrul al 2-lea al acestui an.

Desi s-a inregistrat o usoara crestere a bugetelor de resurse umane in al doilea trimestru fata de primul, managerii de resurse umane folosesc in continuare resursele financiare cu prudenta. Spre exemplu, recrutarea a primit o felie mai mica din bugetul total de resurse umane comparativ cu trimestrul anterior, una dintre cauze fiind utilizarea resurselor interne in acest proces.

Mai mult de 2 din 5 organizatii din Romania au implementat in acest trimestru programe de management al schimbarii. Conform studiului, in 18% dintre cazuri, aceste programe au avut impact asupra intregului personal, iar reorganizarea departamentala si optimizarea proceselor reprezinta principalele arii de interes in programele de management al schimbarii.

Proiectele derulate de organizatiile romanesti s-au focusat pe imbunatatirea comunicarii si pe asimilarea valorilor companiei.

Chiar daca bugetul de instruire per angajat s-a mentinut constant fata de primul trimestru, in aproape 30% dintre cazuri, acesta nu a fost cheltuit in intregime. In studiu se mai arata ca relatiile de lunga durata si reputatia reprezinta principalele criterii de selectie a furnizorilor de training si coaching, in timp ce calitatea serviciilor se afla in continuare pe primul loc (82.6%).

Numai una din 10 companii romanesti au afirmat ca 10% dintre angajati au fost promovati.

Mai mult de 60% dintre organizatiile active in domeniul resurselor umane din Romania, au avut un plan de resurse umane in T2. Cu toate acestea, planul de recrutare include din ce in ce mai putini angajati de la un trimestru la altul.

Conform studiului, pozitiile de specialist si pozitiile de entry level au fost principalele pozitii recrutate. De asemenea, cand vine vorba despre dinamica numarului de angajati se poate observa o scadere constanta fata de trimestrul anterior.

HR Management Club este asociatia profesionistilor de resurse umane din Romania, infiintata in anul 2004. In prezent, HR Club are un numar de 400 de membri, din peste 300 de organizatii ce activeaza in principalele industrii din Romania.

Urmărește Daily Business pe Google News