- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Studiu: Concetrarea pe profit, principala cauza a cresterii stresului la locul de munca

23 Nov, 12:44 • Redactia DailyBusiness
Concentrarea crescuta pe profitabilitate este principala cauza a stresului de la serviciu, potrivit respondentilor din 11 tari, dintr-un total de 13 state participante la un studiu global, realizat de compania Regus.
Studiu: Concetrarea pe profit, principala cauza a cresterii stresului la locul de munca

Generatorul principal de stres in Anglia a fost perceput ca fiind riscul de a ramane fara loc de munca sau esecul afacerii.

In Mexic, principala cauza nominalizata a fost presiunea din partea clientilor pentru imbunatatirea calitatii serviciilor.

Potrivit studiului, 58% din angajatii celor 11.000 de companii din tarile studiate declara ca au experimentat in ultimii doi ani o crestere semnificativa a stresului la locul de munca, pe fondul recesiunii.

Insa conditii de lucru stresante exista peste tot, inclusiv in Romania, potrivit realizatorilor studiului.

„Date fiind conditiile economice din regiune, situatia angajatilor de aici nu este cu mult diferita fata de cea a participantilor la studiul efectuat de Regus. Exista peste tot presiuni asupra fortei de munca, presiuni care isi fac simtita prezenta si in Romania, atat in sectorul public, cat si in cel privat”, a declarat Garry Gurtler, director regional Regus pentru Europa Centrala si de Est.

„Este de inteles faptul ca angajatii romani sunt afectati de nesiguranta locului de munca, de reducerea salariilor si cresterea volumului de lucru, pe masura ce au loc noi disponibilizari, acestea fiind doar cateva dintre cauzele care determina instaurarea unui nivel de stres ridicat la serviciu”, a adaugat Garry Gurtler.

Dimensiunea companiei este un alt factor ce a avut influenta asupra inregistrarii unui nivel de stres crescut in ultimii ani. In acest sens, Regus a descoperit ca personalul din companiile mai mari (care numara peste 1.000 de angajati) au experimentat o crestere mai mare a nivelului de stres la locul de munca: 65% dintre angajati au raportat un nivel crescut de stres, in comparatie cu 54%, in cazul IMM-urilor.

Studiul Regus a dezvaluit, de asemenea, ca exista si variatii in ceea ce priveste sectoarele de activitate, la nivel global, angajatii din industriile de sanatate si farmaceutica raportand cea mai mare crestere a nivelului de stres (65%), cei din retail aratand cea mai scazuta crestere (52%).

„In timp ce multe tari au anuntat iesirea formala din recesiune, specialistii considera ca revenirea nu va fi semnificativa pentru alte 6-12 luni. Pentru companii si manageri, acest lucru inseamna ca provocarile stresante vor continua sa fie prezente pana la momentul in care revenirea va avea loc efectiv”, a spus Mark Dixon, CEO Regus.

„Stresul in randul fortei de munca poate aduce companiilor probleme reale: productivitatea conducerii si a muncii poate fi serios afectata, precum si nivelul de motivare, iar conflictul intre colegi poate slabi profesionalismul. Daca oricare dintre acestea are loc, atunci rezultatele finale comerciale si financiare ale companiilor vor avea de suferit. Intr-o perioada in care companiile se lupta pentru a se intoarce la o crestere semnificativa, ne putem da seama de ce gestionarea stresului devine o problema cruciala”, a adaugat Dixon.

Unul dintre cei mai importanti factori in reducerea nivelului de stres al angajatilor consta in ajutarea lor sa-si mentina un echilibru sanatos viata-serviciu. Implementand solutii flexibile in ceea ce priveste spatiile de lucru, angajatorii pot oferi angajatilor posibilitatea de a lucra in intregime sau partial de acasa, sa aiba acces la un birou in locatii multiple sau sa apeleze la facilitatile de munca, dupa cum au nevoie.

Multe companii s-au aflat in postura de a face fata veniturilor diminuate si unei forte de munca mai mici, fara nicio posibilitate insa de a-si reduce angajamentele ce tin de costurile pentru birouri. Solutiile flexibile nu intervin doar asupra faptului ca esti obligat sa respecti niste aranjamente rigide de inchiriere a spatiului, ci permit totodata companiilor sa se dezvolte cu un nivel de stres considerabil scazut, atat in ceea ce-i priveste pe angajati, cat si pe angajatori.

Regus furnizeaza solutii pentru spatiile de lucru, cu o gama de produse de la birouri echipate complet la sali de intalniri profesionale. Printre cei 500.000 clientii Regus se numara companii ca Google, GlaxoSmithKline si Nokia.

Regus este listata la Bursa de Valori din Londra. In Romania, Regus detine trei centre de birouri localizate in Bucuresti si amplasate in: Floreasca Plaza, City Centre (in zona Universitate) si World Trade Centre.

Urmărește Daily Business pe Google News