„Pe masura ce economia se redreseaza si apar tot mai multe oportunitati, angajatii isi vor reconsidera optiunile de cariera si vor analiza cu atentie masura in care isi doresc sa depuna eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor companiei. Angajatii vor reflecta asupra actiunilor pe care compania le-a intreprins in ultimul an si in unele cazuri isi vor reconsidera loialitatea”, comenteaza Rita Veres, coordonatorul proiectelor de Engagement in cadrul Hewitt Europa.
In opinia acesteia, organizatiile trebuie sa gaseasca solutii pentru a isi pastra si motiva angajatii, si in mod special top performerii.
In ciuda semnalelor pozitive venite din piata, top managerii sunt in continuare foarte precauti in ceea ce priveste viitorul organizatiilor. Astfel, 42% dintre cei care au participat la studiu se asteapta ca in anii urmatori sa continue procesele de restructurare, iar 64% considera ca este foarte probabil ca organizatiile sa continue reducerea resurselor si a bugetelor.
Nici angajatii nu sunt mai optimisti si le este teama, mai mult decat anul trecut, sa nu isi piarda locul de munca, increderea in siguranta locului de munca scazand cu 4%. Aceasta situatie se observa in special in Bulgaria (-12%), Ucraina (-17%) si Ungaria (-6%).
Anul acesta, in studiul din Europa Centrala si de Est, in topul companiilor mari pe prima pozitia s-a situat Ceva Logistics Turcia, urmata de Coca-Cola Ucraina si McDonald’s Bugaria, in cel al companiilor medii Intel Technology Polonia ocupa primul loc, in timp ce Superlit Turcia ocupa prima pozitia in topul companiilor mici.
La studiul Hewitt au participat 123.000 angajati, 2.700 top manageri, din peste 700 companii din Europa Centrala si de Est. Studiul a fost organizat in 7 tari din CEE si a evaluat calitatea mediului de lucru, in organizatii eligibile cu pentru 50 de angajati si cu prezenta pe piata locala de peste 2 ani.
In Romania, studiul Best Employers este inca in derulare.