„Venitul mediu per angajat a inceput sa creasca fata de anul trecut, ca dovada ca firmele s-au adaptat la conditiile existente pe piata”, au explicat reprezentantii PayLogic.
„Cresterea veniturilor s-a facut nu neaparat prin marirea salariilor, cat prin ‘conectarea’ acestora la performantele companiilor si eficienta angajatilor”, au mai spus acestia.
Spre exemplu, cresterea veniturilor poate fi explicata prin faptul ca valoarea primelor a crescut cu 48% in septembrie.
Comparativ cu ianuarie 2010, venitul mediu per angajat a crescut doar cu 4% in septembrie.
Numarul mediu de angajati a scazut cu 5% in septembrie comparativ cu aceeasi luna din 2009, potrivit studiului mentionat.
„Firmele private au trecut de faza acuta a crizei si au reinceput angajarile (exceptie fac domeniile care au fost cel mai puternic afectate, precum cel al productiei de textile)”, au spus realizatorii studiului.
De asemenea, fluctuatia de personal s-a diminuat cu 92% in perioada mentionata.
„Fluctuatia de personal s-a redus dramatic, fapt ce arata nu numai ca angajatii se tem inca sa faca o schimbare, in contextul economic actual, dar si ca semnalul pozitiv dat de companii prin cresterea veniturilor a dus la cresterea increderii angajatilor in companiile in care activeaza”, au adaugat reprezentantii PayLogic.
Tototdata, numarul de ore suplimentare a scazut cu 38% iar numarul de zile de concediu medical s-a redus cu 40%, conform studiului mentionat.
„Atentia acordata de guvern cu privire la procedura eliberarii concediilor medicale si schimbarea atitudinii angajatilor fata de locul de munca a determinat reducerea drastica a concediilor medicale”, au explicat realizatorii studiului.
Ei au mentionat ca „scaderea orelor suplimentare poate arata o reducere de ‘turatie’ a volumului de munca, dar poate fi si o consecinta normala a cresterii numarului de angajati (de exemplu: un angajat nou poate ‘elimina’ costul orelor suplimentare a peste 4 angajati care lucreaza peste program astfel, se explica si scaderea in procente a orelor suplimentare)”.
In acelasi timp, acest lucru arata si ca exista inca potential pentru cresterea numarului de angajati, insa firmele prefera sa fie prudente in ceea ce priveste politica de noi angajari.
Studiul a fost realizat pe un esantionat de 12.350 de salariati de la 102 companii privat din domeniile financiar, auto, productie, medical si comert.
Firmele participante la studiu au sedii in toata tara, cu o pondere usor accentuata pentru firmele din Bucuresti (35% dintre acestea au sediul in Bucuresti).
Infiintata in anul 2001, PayLogic este dedicata serviciilor de externalizare de calcul salarial si administrare de personal. In prezent, compania are sediul central in Bucuresti, avand si alte 5 birouri locale, in Cluj, Timisoara, Arad, Sibiu si Medias. Companii de renume precum Mercedes – Benz Romania, Cetelem IFN sau Kromberg & Schubert si altii au ales parteneriate cu PayLogic.