Reprezentantii companiei de consultanta si training estimeaza ca in
prezent piata serviciilor de team building, la nivel de programe de dezvoltare a
echipelor, valoreaza intre 2-3 milioane de euro.
Companiile care sunt tot mai interesate de
astfel de activitati in echipa provin in special din IT&C, financiar-bancar, servicii
medicale si industria farmaceutica. Catre ce se orienteaza clientii?
“Tendinta generala este cea de ‘bounding’ –
stresul cotidian, micile conflicte, interesele diverse pe termen scurt conduc
la o indepartare a oamenilor. In ultima perioada, principalul obiectiv al team building-urilor
este de a le reaminti oamenilor ca sunt impreuna sub acelasi acoperis si ca
trag impreuna pentru acelasi rezultat”, a explicat Teodosiu.
Cu toate ca bugetele de team building au
suferit ajustari in ultimii ani, Teodosiu crede ca aceste costuri nu pot fi
taiate la nesfarsit, intrucat cel putin 40% din succesul unui program de team
building se datoreaza calitatii serviciilor de cazare si masa.
In ceea ce
priveste destinatiile preferate de clienti, consultantul Ascendis a spus ca
in general se cauta locatii apropiate, care nu implica “extravagante bugetare”.
In primul semestru al anului cererea pentru serviciile de team building s-a
dublat pentru Ascendis, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Printre competitorii companiei pe segmentul team building-urilor se numara
Axa Consulting, Adventures4all si Smartbox.