Primele 10 locuri in top sunt ocupate de Camelia Sucu (foto), Florin Talpes, Radu Georgescu, Dan Sucu, Jean Valvis,
Dragos Petrescu, Familia Paval, Marius Ghenea, Cristina Batlan si
Dragos Anastasiu.
Specialistii
Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in
diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de
furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top
manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala.
Domeniile de
activitate ale respondentilor au fost: marketing,
comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati,
consultanti, publicitate, branding, PR).
Portretul
antreprenorului ideal
Unul dintre obiectivele studiului a
fost realizarea unui portret al antreprenorului ideal in viziunea
romanilor. Ingredientele de baza ale antreprenoriatului in general,
recunoscute si in Romania, sunt Viziunea si Actiunea, ambele fiind
identificate in proportie de 12% ca atribute ale antreprenorului
ideal. Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%)
si Consecventa (10%).
[img=4429][/img]
Studiul mai arata ca antreprenorul
ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei
Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara
sa se abata de la strategia de dezvoltare a businessului. Si nu in
ultimul rand, trebuie sa aiba Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si
Implicare permanenta in businessul sau (5%).
Pentru realizarea Topului
Antreprenorilor Romani, au fost realizate o etapa de cercetare
calitativa pentru identificarea atributelor care definesc un
antreprenor de succes si o etapa de cercetare cantitativa, avand urmatoarele obiective.
1) Portretul antreprenorului ideal:
metodologia MaxDiff. In urma acestei etape au reiesit dimensiunile
succesului si componentele sale, precum si importanta fiecarui
atribut in definirea acestuia.
2) Calcularea indicelui de notorietate
al antreprenorilor (inclusi in lista). Masurarea notorietatii sale ca
persoana si a notorietatii businessului sau.
3)Calcularea indicelui de succes.
Evaluarea indirecta a fiecarui antreprenor inclus in lista prin
asociere nume -atribute de imagine asociate cu succesul (imaginea
perceputa).
Pozitia in top a
rezultat in baza indicelui de succes plus indicele de notorietate.