74,6% din companiile respondente au spus ca mediul de lucru placut este una din modalitatile de retentie folosite, in usoara crestere fata de trimestrul 3.
Pe locul doi ca tehnica de retentie se afla training-urile si actiunile de dezvoltare profesionale. Aceste masuri au cunoscut si una dintre cele mai mari cresteri trimestriale dupa numarul companiilor care spun ca le utilizeaza. Astfel, in T3, peste 48% din companii utilizau training-uri, iar in T4, procentul a urcat la 57,8%.
Pe pozitia a treia se afla recunoasterea valorii angajatilor, care se afla insa in scadere. In T3, peste 60% din companii utilizau aceasta tehnica, iar in T4, ponderea a scazut la peste 57%.
Intalnirile formale cu managementul companiei se situeaza pe locul 4, in timp ce oferirea de alte beneficii salariale este pe pozitia a 5-a, dar cu o crestere substantiala a numarului de companii care au spus ca utilizeaza aceasta tehnica de retentie. Astfel, in T3 26,4% din companii au spus ca folosesc aceste metode, iar in T4 procentul a ajuns la 35,8%.
Cresterea puterii de decizie a angajatilor si promovarile sunt de asemenea in topul metodelor folosite insa pe pozitii inferioare.
11,5% din companii spun ca au cheltuit in ultimul trimestru mai multi bani decat bugetul alocat pentru training, in timp ce 26,2% spun ca sumele cheltuite au fost mai mici decat cele alocate, ambele procente sunt in scadere cu cateva puncte procentuale fata de trimestrul anterior. In ultimul trimestru atat ponderea companiilor care folosesc cu precadere training-uri interne, cat si a celor care utilizeaza cursuri externe a fost in crestere. Training-urile interne sunt folosite insa de cea mai mare parte a companiilor.
Pentru entry-level cele mai utilizate training-uri sunt cele chiar de la locul de munca, in timp ce pentru specialisti e-learning-ul este principala metoda de training. Pentru middle-level, e-learning-ul, training-ul clasic si programele de coaching sunt folosite relativ egal, in timp ce pentru seniori si top manageri programele de mentoring si coaching au luat avand in ultimul trimestru lasand ceva mai in spate e-learning-ul care in T3 era aproape la fel de utilizat ca si coaching-ul.
In ceea ce priveste training-urile externe, studiul arata ca principalele criterii dupa care angajatorii selecteaza furnizorii sunt calitatea programelor, adaptarea lor la nevoile clientilor si experienta trainerilor din respectiva companie.