Atestarea CIM este similara certuificarii ACCA din contabilitate si audit, potrivit reprezentantilor companiei. Pentru obtinerea atestatului international, profesionistii in marketing trebuie sa parcurga 15 examene si lucrari de sinteza care dureaza in medie trei, patru ani.
Modalitatile de studiu sunt flexibile, in functie de disponibilitatea cursantilor, de la un program complet sau part time, pana la studiul la distanta sau in week-end. Valoarea aproximativa pentru a parcurge programul CIM este de 15.000 euro, suma incluzand toate cele 15 examene si lucrari de sinteza, manualele de studiu aferente acreditate international si taxele de examinare.
Chartered Institute of Marketing este cel mai important organism international profesional de marketing, cu experienta de 100 de ani in cercetare si dezvoltare, care are rolul de a mentine standardele profesionale si de a imbunatati abilitatile practicienilor, oferindu-le posibilitatea de a obtine rezultate de exceptie pentru companiile in care lucreaza.
The ExP Group este o organizatie multinationala de training profesional cu capital privat, avand sediul central in Marea Britanie, la Londra si birouri in sase tari din Europa. In 2009, ExP a furnizat servicii de training profesional in Olanda, Luxemburg, Romania, Serbia si Moldova. Anul acesta, alte trei tari s-au alaturat listei celor care primesc aceste servicii de training.