Pentru 2009, oficialii UBD vor sa mentina aceeasi cifra de afaceri din 2008 si au ca obiectiv cresterea profitului operational cu 10%.
„Din toate cele trei divizii operationale ale United Business Development [Kepner-Tregoe, ROI Institute si Achieve Global] AchieveGlobal, prezenta din 1997 in Romania, a realizat circa 90% din afacerile companiei”, a spus Rosetka.
In prezent, baza de clienti ai UBD include aproape 100 de organizatii, iar pentru 2009 compania isi propune sa puna accent pe dezvoltarea si consolidarea parteneriatelor curente, in paralel cu atragerea de clienti noi.
„In 2009 am vrea mai degraba clienti din categoria celor care sunt interesati si dispusi sa abordeze schimbarea pe mai multe planuri, asfel incat sa putem arata valoare cu solutiile pe care le promovam”, a explicat Rosetka.
In ultimii doi ani, cele mai solicitate servicii de catre clientii diviziei Achieve Global au fost cele de leadership.
„Leadership-ul a fost cea mai importanta zona de interes pentru organizatiile din Romania, intrucat s-a inscris intr-o tendinta internationala care a gravitat in jurul preocuparii pentru managementul talentelor”, a explicat Rosetka.
„In mod particular, in Romania, aceasta preocupare s-a manifestat in contextul unei crize acute a pietei fortei de munca, ceea ce a condus la nevoia de securizare in interiorul organizatiilor a resurselor umane cu potential deosebit. De aici si interesul pentru dezvoltarea competentelor de leadership ale managerilor, urmarindu-se cresterea motivarii oamenilor din subordine si reducerea fluctuatiei de personal, dar si identificarea, dezvoltarea angajatilor cu potential deosebit”, a adaugat aceasta.
In opinia ei, in 2009 abilitatile de vanzare vor juca din nou un rol important. In paralel, nevoia de crestere a productivitatii va orienta organizatiile catre optimizarea proceselor si prioritizarea competentelor manageriale care trebuie urmarite si dezvoltate.
„In loc sa disponibilizam (in contextul crizei – n.r.), ne-am concentrat mai atent decat inainte pe punctele tari ale oamenilor pe care ii avem, am reasezat indicatorii de preformanta. De asemenea, am intensificat eforturile de vanzare, am reconsiderat procese si roluri in organizatie, am renegociat contractele cu furnizorii nostri”, a spus Rosetka.
„Am optimizat bugetele, am prevazut in continuare bani pentru marketing, PR, dezvoltarea angajatilor si bonusuri de performanta”, a adaugat aceasta.
In cazul UBD exista situatii in care clientii si-au redus bugetele de training si consultanta, in special cei din sectorul finaciar-bancar.
„In 2009, vom munci mai mult pentru mai multe proiecte mici, ceea ce implica un efort si un cost de vanzare mai mare per total. Vestea buna este ca interesul top mangementului pentru a se uita la organizatie in profunzime este mult mai mare, deci sansa de a investiga nevoile mai devreme si mai corect a crescut”, a spus Rosetka.
Sub umbrela UBD se mai afla doua divizii specializate, Kepner-Tregoe Romania, care ofera solutii in elaborarea si/sau optimizarea proceselor la nivel strategic si operational, si ROI Institute Romania, care ofera servicii de masurare si imbunatatire a randamentului investitiei pentru initiativele din domeniul dezvoltarii resurselor umane.
Resurse suplimentare:
– Profilul Dianei Rosetka pe KEY People