Cel mai probabil, în luna noiembrie, consumatorii casnici vor primi două facturi la energie electrică, cele din iulie-august, iar în luna decembrie ar putea primi trei facturi, pentru lunile septembrie, octombrie şi noiembrie.
În cazul acestor români care nu au primit facturile la energie electrică la timp, consumatorii casnici trebuie să ştie că pot să beneficieze de eșalonarea facturilor şi să le plătească în 3-6 rate.
Directorul Hidroelectrica a explicat motivele întârzierilor în procesul de facturare
„Criza energetică de anul acesta s-a suprapus și peste upgradarea sistemelor informatice ale companiei noastre, ceea ce a generat anumite sincope în procesul de facturare. Acum ne aflăm în plin proces de migrare a bazelor de date de pe fosta infrastructură pe noua infrastructură și din acest motiv vor fi anumite întârzieri,” a explicat Bogdan Badea
Șeful principalului producător de energie electrică din România a oferit o dată estimativă pentru finalizarea facturării:
„Estimăm că până la sfârșitul lunii noiembrie se va finaliza facturarea pentru luna august și mai departe şi mai departe intrarea în normalitate până la sfârșitul acestui an,” a mai declarat directorul Hidroelectrica
Vestea bună adusă de Bogdan Badea este că orice client poate să depună o cerere de reeșalonare, care se poate întinde până la 6 luni:
„Din această perspectivă, orice client poate solicita reeșalonare, poate fi o reeșalonare la plată între 3-6 luni, astfel încât din punct de vedere efectiv al plăților să nu fie niciun fel de problemă și lucrurile să se desfășoare normal”, a spus directorul Hidroelectrica
În continuarea interviului său, Bogdan Badea a explicat procedurile birocratice prin care clienții pot cere reeșalonarea plății facturilor:
„Să facă solicitare. Dacă doresc să plătească integral, plătesc integral. Dacă doresc reeșalonare, se adresează către departamentul nostru de furnizare și nu este niciun fel de problemă,” a spus șeful principalului producător de energie din țară.
Bogdan Badea a dat asigurări că nu se vor percepe penalități, întrucât întârzierea plății facturilor nu i se poate imputa consumatorului, ci este o situație generate de o serie de tehnicalități:
„Deci nu trebuie să existe panică, pentru că s-ar putea percepe penalități. Nu există această variantă, întrucât e o chestiune generată de tehnicalitățile de gestionare a portofoliilor și a sistemelor informatice”, a explicat şeful Hidroelectrica.
Citește și: Hidroelectrica nu mai face față! “Nu putem acoperi tot consumul României”. Peste 5000 de clienți noi pe zi