Președintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, fiind coraportor la ordonanța care privește energia, a declarat la Comisia economică din Senat, că instituția pe care o conduce este luată cu asalt de un număr foarte mare de noi clienți, aproximativ 5000 de noi clienți pe zi. Numărul consmatorilor, atât casnici, cât și cei comerciali s-a triplat față de anul trecut. Dacă în 2021 erau 100.000 de abonați la serviciile oferite de Hidroelectrica, în prezent vorbim de, nu mai puțin, de 300.000.
Bogdan Badea a sublinat faptul că în acest moment presiunea este foarte mare pe infrastructură, dar că încearcă să rezolve aceste probleme din mers, preluând în continuare cât mai multe din cererile clienților. Cu toate acestea avertizează asupra faptului că nu ar putea prelua întreg consumul României, din moment ce capacitatea de producție este de 14-17 TWh, iar consumul total al țării este de aproximativ 57 TWh.
Citește și: Secretarul general al ONU:„Planeta arde, iar unii se bucură de profituri uriașe”
„Preţul pe care îl oferă Hidroelectrica este unul competitiv, care derivă din faptul că suntem şi producători de energie electrică. Încercăm în aceste momente de criză să oferim consumatorilor finali un preţ final care să le permită să îşi desfăşoare activităţile, dacă discutăm de zona comercială şi să poată să îşi gestioneze mai bine bugetele personale, dacă vorbim de clienţii casnici.”, a declarat Badea, citat de Adevărul
Pe lână presiunea rezultată din numărul excesiv de mare de cereri, Badea a amintit faptul că Hidroelectrica se confruntă cu o problemă suplimentară, care se datorează secetei. Vara anului 2022 a fost profund marcată de efectele profunde ale caniculei. Deși Hidroelectrica s-a confruntat în trecut cu situații similare, iar acum prognozele sunt mai bune, Badea subliniază că și acest aspect reprezintă un factor de stres. Totuși, își asigură clienții de faptul că întreg focusul instituției va fi îndreptat către clienții finali.
„Actualul mecanism prin care se obţine licenţa de furnizare nu presupune că dacă faci o ofertă trebuie să ai şi energia în spate, ceea ce a condus în perioade de crize la intrarea în insolvenţă a respectivilor furnizori, clienţii au rămas păgubiţi pentru că au trebuit să se ducă pe zona cea mai scumpă. Noi am propus (…) asigurarea de predicitibilitate pentru producători, care au nevoie de investiţii în această perioadă, dar şi pentru clienţi.”, a avertizat Badea
Alte articole care te-ar putea interesa: Marcel Ciolacu:„Dacă UE are vreun plan să ni-l trimită, mai puţin aia cu dușul în doi, care cred că e puțin cam mult”. Președintele PSD explică datele INS