O femeie a primit o factură record, fiind o nouă situație ieșită din comun a apărut pe tema subiectului „facturile la energie”. Aceasta trebuie să plătească nu mai puțin de 8.300 de lei și este obligată să o plătească.
Continuă seria facturilor ieșite din comun. Observatorul Prahovean a făcut publică sesizarea unei femei, care are de plată o factură de curent în valoare de 8.300 de lei. Se pare că factura ar fi de fapt o regularizare a consumului din perioada 2020-2022, deși contorul se află în afara proprietății și putea fi citit de angajații companiei electrice. Femeia a făcut plângere la ANRE și ANPC, ambele instituții i-au dat dreptate, însă tot este obligată să plătească.
„Sesizarea cititorului:
Bună ziua, vrea sa va povestesc cum am ajuns sa platesc o factura la curent de 8300 de lei. Pe scurt, am avut un contor ( il numim contor nr 1 ) care a avut o ultima citire de regularizare in data de 02.03.2020 cu un consum inregistrat pe aparat de 4478 KW . Din data de 02.03.2020 pana in luna decembrie 2021 ( 1 an si 10 luni ) am primit doar facturi estimative , in loc sa primesc conform legii si facturi de regularizare o data la 6 luni.
Facturile primite de mine in aceasta perioada de 1 an si 10 luni , au fost achitate . Precizez ca contorul a fost la limita de proprietate ( in afara curtii la care locuiesc ) , deci ei aveau acces mereu sa vina sa citeasca conturul.
In 22 decembrie 2021 , Electrica a schimbat contorul meu vechi ( nr 1 ) cu un contor de tip wirelles( il numim contorul nr.2 ) ce poate fi citit de la distanta. Din 22.12.2021 ( la montarea contorului nr 2 ) si pana in data de 13.05.2022 cand a fost demontat la cererea mea pentru verificare deoarece am observat un consum foarte mare de aproape 3000 Kw in doar 5 luni, acest contor nu a fost citit niciodata, si nu s-au emis nici un fel de factura nici macar estimativa sau de regularizare cum ar fi trebuit conform contractului.
De precizat ca in 10.05.2022 am mers personal la sediul electrica din Cluj Napoca, strada Taberei nr.20 pentru a reclama consumul mare al contorului si pentru lipsa facturilor in tot acest timp. Angajata de la Electrica mi-a spus ca contorul instalat in data de 22.12.2021 nici macar nu era introdus in sistem si de aceea nu am primit nici un fel de factura.
De precizat faptul ca dupa ce au trimis la verificat contorul nr 2 la metrologie, s-a depistat faptul ca contorul era functional si consumul era mare din cauza noastra ca un aparat in casa , s-a defectat si avea un consum foarte mare. Sa mai adaug faptul ca la demontarea contorului 2 din data de 13.05.2022, a fost montat contorul cu nr. 3 in aceeasi zi. Nici pana astazi 16.09.2022 ( mai bine de 4 luni ) nu am primit nici o factura pt acest contor”, este o parte din sesizarea femeii.
Aceasta mai povestește că a făcut plângere la ANPC Cluj și încă o înregistrare a plângerii, acolo unde a semnalat faptul că nu i s-au respectat termenii contractului.
„Am facut plangere la ANPC Cluj ( plangerea cu nr. 2551N din 21.06.2022 + inca o completare a plangerii care a avut nr de inregistrare 5000 din 26.07.2022 )unde am semnalat faptul ca Electrica Furnizare nu si-a respectat contractul incheiat cu mine si ca din data de 02.03.2020 si pana in data de 19.07.2022 ( 2 ani 4 luni si cateva zile ) , chiar daca in contract este specificat faptul ca sunt obligati sa trimita lunar factura estimativa si la maxim 6 luni o factura de regularizare.
Cei de la ANPC Cluj au raspuns plangerii mele si au confirmat in scris ca Electrica Furnizare si-a incalcat contractul, dar ca tot trebuie sa achit cele 5 facturi emise in 19.07.2022 in favoare totala de 8266,03 Lei. ( Facturi emise pt contorul 1 pt perioada 02.03.2020- 22.12.2021 si pt contorul 2 pt perioada 22.12.2021 – 13.05-2022 )”, a completat femeia.
Pentru că a considerat că răspunsul de la ANPC nu este unul corect, femeia a depus încă o plângere la ANRE, pe 5 august 2022. Răspunsul la această plângere l-a primita abia după 30 de zile.
Mai poți citi: Scenariile climatice pentru România anului 2030. Ce va urma și când va fi lansat raportul oficial
„Considerand ca raspunsul celor de la ANPC Cluj nu este unul corect, am depus o noua plangere la ANRE Cluj in data de 05.08.2022 .( plangerea nr. 128091 din 05.08.2022 ) Dupa mai bine de 30 de zile am primit un raspuns la plangerea mea si am fost invitata la o sedinta cu un angajat Electrica Furnizare si cu un angajat al Distributie Energie Electrica Romania S.A .
In aceasta sedinta organizata de ANRE Cluj care i-a obligat pe acestia sa imi ofere si o rezolvare la problema mea, s-a ajuns la concluzia ca Distributie Energie Electrica prefera sa fie amendata de ANRE decat sa imi anuleze factura, chiar daca acestia au recunoscut ca dreptatea imi apartine si ca din cauza faptului ca nu am avut o citire de regularizare conform contractului la 6 luni de zile , eu nu am putut sa imi gestionez sau sa observ la timp consumul real avut in locuinta mea”, mai spune femeia.
Se pare că după primele analize făcute de Electrica Furnizare au scos la iveală faptul că femeia chiar a avut dreptate atunci când a susținut că ar fi putut să afle din timp că are un consum extrem de mare și că este ceva în neregulă. Cu toate acestea, cei 8.300 de lei vor trebui plătiți de clienta Electrica.
„Reprezentantul Electrica Furnizare chiar a mentionat faptul ca este de acord cu cele sustinute de mine si ca e de acord cu orice modificare a consumului in beneficiul meu dar ca totul depinde de cei de la Distributie Energie iar ceș care era reprezentant Distributie Energie a spus ca el e un simplu om si ca nu poate decat lase factura in forma ei initiala si sa fie platita pentru ca el nu stie cum sa rezolve problema.
ANRE Cluj a obligat Distributie Energie si Electrica Furnizare printr o scrisoare primita chiar si de mine cum ca trebuie sa primesc un raspuns obligatoriu pana in data de 09.09.2022 cu rezolvarea acestei situatii.
La cererea mea am rugat sa se esaloneze aceasta factura uriasa din cauza imposibilitatii de plata, dar totodata am specificat de 20 de ori in sedinta ca aceasta esalonare sa fie facuta pana la solutionarea plangerii care se afla pe masa ANRE Cluj”, mai spune clienta Electrica.