Întârzierea facturilor a atras de la sine sume mult mai mari venite de-o dată, însă nimeni nu le poate garanta românilor că furnizorii sunt dispuși să accepte plata eșalonată a acestor sume. Singura soluție este ca fiecare, la nivel individual, să negocieze.
Statul nu impune furnizorilor obligația de a eșalona aceste facturi, astfel românii ajung să stea la mila companiilor.
„Nu putem decât să apelăm la bunul simţ al furnizorilor.”, explica Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE
Ministrul energiei, Virgil Popescu, le recomandă companiilor să urmeze modelul celor de la Electrica și Hidroelectrica.
„Le-aş transmite furnizorilor să ia modelul şi celor de la Electrica, şi celor de la Hidroelectrica, care au ieşit cu un comunicat şi au spus că românii care nu au primit facturi, pentru că nu este vina românilor că nu au primit facturile la timp, nu vor plăti penalităţi şi vor putea reeşalona la plată, dacă sumele sunt foarte mari.”, declara Virgil Popescu
O parte dintre companii cer un avans din valoarea totală și abia apoi pot depune cererea de eșalonare.
„Există două termene pe care le putem implementa în legislaţie. scadenţă, obligatoriu, şi un termen de graţie. şi prelungim acel termen de graţie sau îi mai dăm omului un răgaz de 30 de zile, 40 de zile, care, până la urmă, tot o eşalonare înseamnă.”, explica Adrian Vintilă, FEL România
Conform ANRE sunt furnizori care de la 1 aprilie încoace au emis doar aproximativ 30% dintre facturi. Amenzile pentru cei care nu emit la timp facturile pot ajunge până la 200 de mii de lei.
„Am demarat acţiuni de control inopinat la principalii furnizori şi aceştia sunt Enel, Cez, Electrica Furnizare, E.ON şi Hidroelectrica. Şi verificăm respectarea termenelor de emitere a facturilor.”, afirma explica Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE
Alte articole: Blindatele din Franța au fost trimise în România. Primele două convoaie cu blindate de luptă de infanterie Leclerc sunt deja pe drum