- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
DailyPremium

Afacere de la 0. Povestea business-ului deținut de Andreea Despina, trainer cunoscut în domeniul unghiilor tehnice. „Au fost ani întregi de muncă”

31 Mar, 23:23 • Fundeanu Madalina
Andreea Despina este tehnician de unghii și trainer cunoscut, care a transformat o simplă pasiune într-o afacere profitabilă. În prezent, deține propriul salon în București, în care se află și academia unde predă cursantelor care vor să-i calce pe urme. După ani întregi de muncă și dedicare, Andreea se bucură acum de roadele eforturilor sale și dezvăluie secretele din spatele unui business de succes.
Afacere de la 0. Povestea business-ului deținut de Andreea Despina, trainer cunoscut în domeniul unghiilor tehnice. „Au fost ani întregi de muncă”

Andreea Despina

, unul dintre cei mai cunoscuți și talentați traineri în domeniul unghiilor tehnice din București, dezvăluie secretele afacerii sale. Andreea a reușit să transforme o simplă pasiune descoperită la vârsta de 19 ani într-un business care acum se bucură de un real succes.

A fost nevoie de ani întregi de muncă pentru a ajunge în acest punct, în care deține propriul salon, dar și propria academie, prin intermediul căreia își împărtășește toate cunoștințele acumulate în mulți ani de studiu cu toate fetele care doresc să îi calce pe urme. Nu este doar un tehnician iscusit, ci și un adevărat mentor pentru cursantele sale.

Andreea Despina, unul dintre cei mai cunoscuți traineri în domeniul unghiilor tehnice, spune povestea business-ului ei. A început de la 0, iar acum are un real succes

Acum, la 27 de ani, Andreea Despina a acumulat 8 ani de experiență ca tehnician de unghii, iar de 3 ani este formator. Pe lângă serviciile de calitate oferite clientelor, ea își dorește să le ajute pe cursantele ei să devină cea mai bună versiune a lor și să profeseze în acest domeniu, care este foarte căutat în prezent.

„Numele meu este Despina Andreea-Mihaela, am 27 de ani și sunt în domeniul unghiilor tehnice de 8 ani și trainer de 3 ani. Începutul în această meserie a fost greu pentru mine și de aceea sunt aici, pentru a face începutul cursantelor mai ușor.

Scopul meu în calitate de formator este să ajut cursantele să devină cea mai bună variantă a lor, deoarece în tot ceea ce fac îmi pun tot sufletul și imi doresc extrem de tare să împărtășesc toată experiența acumulată în acești ani cu ele.

În prezent dețin un salon de manichiură, având două angajate care se ocupă de înfrumusețarea manichiurilor și pedichiurilor celor care ne calcă pragul, salon în care se află și academia în care predau.”, povestește Andreea Despina.

Andreea Despina
Andreea Despina, antreprenoare

Povestea business-ului ei a început la doar 19 ani, când pasiunea puternică pentru acest domeniu a inspirat-o pe Andreea Despina să înceapă propria afacere în industria frumuseții. Nu știa nimic despre partea tehnică, a luat lecții pentru a învăța pas cu pas tot ce trebuia să facă și a început să practice această meserie pe cont propriu.

Clientele au remarcat talentul Andreei și nu au întârziat să apară în număr tot mai mare. Cu timpul, a devenit dificil să își onoreze toate programările singură, astfel că a luat decizia să-și formeze o echipă și să-și deschidă propriul salon de manichiură și pedichiură.

„Pasiunea pentru unghii a început la 19 ani când am început să îmi fac singură unghiile, dar am descoperit că îmi place mai mult să fac altor persoane. Neștiind nimic despre acest domeniu, am participat la un seminar și, auzind persoanele de acolo vorbind despre acest domeniu, a aparut în sufletul meu dorința de a deveni trainer și de a deschide propria academie. Pentru îndeplinirea acestui lucru, au fost ani întregi de muncă.

Ideea cu salonul a aparut în mintea mea acum 3 ani când am realizat că ar trebui să mă clonez ca să pot onora toate programările, iar cererile tot creșteau. Așa că am găsit varianta cea mai bună prin formarea echipei mele și mă bucur enorm că am facut acest pas.”, spune tânăra.

Andreea Despina mărturisește că au existat numeroase provocări întâmpinate în construirea și gestionarea unui salon de înfrumusețare, cel mai greu lucru fiind atragerea și păstrarea unor clienți fideli.

„Cel mai greu lucru este formarea unei clientele și să înveți să fii mereu prezent în mediul online fără să ai emoții. În primii doi ani, cel puțin, mi-a fost foarte greu din această privință și de multe ori am vrut să renunț fiind demoralizată de faptul că o clientelă fidelă se formeaza greu, dar ideea cu renunțatul pleca repede din mintea mea, căci pasiunea era mult mai puternică.”

Tânăra antreprenoare s-a diferențiat pe piață și a reușit să își construiască clientela datorită calității serviciilor pe care le oferă. Ea spune că acesta este cel mai important aspect în ceea ce privește construirea unei afaceri de la 0, alături de efortul de a se perfecționa continuu.

„Mă diferențiez prin calitate. Mereu am pus preț pe calitate, nu pe cantitate, iar clientele au apreciat cât de perfecționistă am fost eu. Am oferit respect, servicii de top pentru că am mers continuu la cursuri de perfecționare și așa am reușit să primesc din ce în ce mai multe recomandări.”

În ceea ce privește evoluția salonului de înfrumusețare, Andreea Despina spune că începuturile au fost dificile, ea fiind singura care se ocupa atât de servicii, cât și de întreaga gestionare a afacerii. Acum are alături de ea o echipă formată din 2 angajate care se ocupă de manichiură și pedichiură, dar și o colaborare pentru un alt serviciu de beauty.

„Inițial am fost doar eu, iar în prezent am 2 angajate și o colaborare pentru un alt serviciu de beauty. De asemenea, sunt într-o continuă evoluție pentru că vreau să aduc și mai multe servicii în salon pentru clientele noastre”, precizează ea.

Ai mai putea citi: De la pasiune la afacere de succes! Ea este Alisa, tânăra antrenoare de fitness dedicată 24/24 persoanelor aflate în lupta cu kilogramele în plus. „Sportul e pentru mine luminița de la capătul tunelului”

Andreea Despina, echipa salonului
Andreea Despina, echipa salonului

Andreea Despina a adaptat afacerea sa la schimbările din industrie și din mediul economic prin participarea continuă la cursuri de perfecționare, pentru a aduce cele mai noi tehnici din domeniu atât în salon, cât și în academie.

„Consider că acest domeniu al unghiilor tehnice este un domeniu în care este necesar să înveți continuu și să fii deschis în fața a tot ceea ce înseamnă provocări noi. Nu a fost mereu ușor, am avut tot felul de probleme, dar cu calm și cu adaptarea strategiei am reușit să ajung în acest punct și scopul meu este să duc afacerea din ce în ce mai sus. Totodată, mereu am ținut cont de feedback-ul clienților.”

EVOLUȚIE: „Acesta este cuvântul care mă ghidează în viață”

Cât despre cele mai importante lecții pe care le-a învățat în calitate de antreprenoare, Andreea Despina mărturisește că încrederea în oameni este una dintre ele, precum și importanța unui plan de rezervă.

„Viața bate filmul! Încrederea în oameni se câștigă greu și se pierde foarte ușor. Am învățat pe parcurs importanța unui plan de rezervă pentru că socoteala de acasă nu se potrivește niciodată cu cea din târg.

De asemenea, aș putea spune că cea mai importantă este concurența cu tine însuți. Eu merg pe ideea că în fiecare zi trebuie să fii cea mai bună varianta a ta și dacă în 6 luni ești în același punct, trebuie schimbată strategia. Cuvântul EVOLUȚIE este cel care mă ghidează în viață.”, mărturisește Andreea Despina.

Andreea Despina, salon
Andreea Despina, salon

Andreea Despina reușește să își mențină echipa motivată și angajată în obiectivele și valorile salonului său prin comunicare. Nu este doar un „șef” pentru angajatele sale, ci și un umăr de sprijin, un mentor și un lider.

„Încerc să rup această legătură tipică șef-angajat și să fiu ca o prietenă pentru fetele mele. Consider că este foarte important să fim ca o echipă, să fim sprijin una pentru cealaltă și de cele mai multe ori „planul de acțiune” îl formăm împreună.”, mai spune ea.

Andreea susține că afacerea sa este una profitabilă și că merită să ai un salon în ziua de azi, chiar dacă întreținerea, facturile sau costurile pentru materiale devin din ce în ce mai scumpe.

„Este greu până îți formezi clientela și consider că acest răspuns este valabil pentru orice tip de afacere, la care se mai adaugă și faptul că mereu intervin situații neprevăzute. Dar per total, pot spune că pentru mine este profitabil în acest moment.”

În ceea ce privește strategiile de marketing folosite pentru a atrage clienți noi și pentru a crește veniturile, secretul este activitatea constantă pe rețelele de socializare, explică Andreea Despina.

manichiuri realizate de Andreea Despina
manichiuri realizate de Andreea Despina

„Este foarte important să fii activ în social media. Acum 8 ani, fiind nou venită în Capitală, nu aveam cunoștințe și atunci am început să postez anunțuri pe OLX. Ulterior, când am început să am mai multe cliente mi-am făcut și o pagină de Facebook.

Câțiva ani mai târziu au aparut Instagram și Tiktok, iar în momentul de față nu există zi în care să nu fiu activă pe rețelele sociale (prin stories, reels, tiktoks și postări în feed). Însă eu rămân în continuare la ideea că dacă tu faci o treabă impecabila în ceea ce privește serviciul oferit, recomandările clienților pe care îi deja îți vor aduce clienți noi.”

Andreea Despina are planuri mărețe pentru viitorul salonului, dorind să ajungă în punctul în care va avea mai multe angajate care să se ocupe de programări, iar ea să se concentreze doar pe partea de cursuri, instruind din ce în ce mai multe fete care să exceleze în acest domeniu. De asemenea, Andreea nu promite doar o echipă mai mare, dar și implementarea a noi servicii de beauty în salonul ei.

„Îmi doresc ca în viitor eu să mă axez doar pe partea de cursuri, iar programările din salon să fie onorate exclusiv de oamenii din echipa mea. Cu siguranță echipa se va mări în timp și am deja în plan să aduc și servicii noi în salon”, anunță ea.

Citește mai multe știri: De la pasiune la afacere. Povestea lui Teodor, tânărul care și-a dedicat ani la rând ajutându-i pe cei din jur să se facă bine. „A devenit un stil de viață. Nu m-aș vedea să fac altceva chiar dacă ar fi câștiguri mult mai mari”

Urmărește Daily Business pe Google News