În 2023, după ce a depășit pragul de 500 de cafenele deschise în România și a înregistrat o expansiune semnificativă în vânzări, atingând o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro la finalul anului, grupul 5 to Go își propune pentru 2024 să extindă rețeaua la un total de 650 de cafenele și să realizeze o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, înregistrând astfel o creștere de 25% față de anul precedent.
Progresele înregistrate de 5 to go sunt evidente pe ambele fronturi, atât în sectorul HoReCa, cât și în cel de retail, unde ambele divizii au consemnat creșteri semnificative în ultimul an. În ciuda provocărilor globale din 2023, care au afectat diverse industrii, inclusiv cea a cafelei, 5 to go a reușit să prospere datorită unei strategii bine conturate. Afacerea a rămas profitabilă și a exercitat un impact pozitiv asupra pieței, bazându-se pe stabilitate, consecvență, inovație și evoluție constantă.
„Rezultatele obținute în ultimul trimestru al anului 2023, când am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% comparativ cu anul precedent, au depășit estimările noastre și au impulsionat planificarea pentru perioada următoare și stabilirea de obiective noi, în concordanță cu ritmul de dezvoltare pe care ne propunem să îl menținem. Anul abia a început și deja avem planificate 25 de deschideri de noi locații și 8 renovări, doar pentru lunile ianuarie-februarie. Lucrurile avansează constant la nivel local, practic o nouă locație 5 to go se deschide în România la fiecare 2 zile lucrătoare. Totodată, ne dorim și credem că avem șanse reale de a avansa anul acesta pe locul 7 în topul european al lanțurilor de cafenele, în creștere de pe locul 9 unde ne situăm acum”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
În ultimul an, divizia de retail a înregistrat o evoluție semnificativă, contribuind cu aproximativ 4% la cifra de afaceri a întregului grup. Această creștere s-a bazat pe diversificarea portofoliului, distribuirea produselor în rețelele importante din România și adoptarea unei poziționări de preț atrăgătoare pentru consumatorii români.
Pentru anul 2024, grupul 5 to go intenționează să mențină planurile de extindere, continuând trendul ascendent al dezvoltării în domeniul afacerilor. Conform strategiei actuale, se preconizează depășirea pragului de 600 de cafenele, dintre care 50% vor fi situate în București, urmate de Brașov (30 cafenele) și Cluj (15). Dacă în 2023 existau cel puțin o cafenea deschisă în 110 orașe, obiectivul pentru 2024 este de a extinde prezența în cel puțin 40 de orașe noi.
La nivel internațional, se plănuiește lansarea pe piața din Slovacia, atingerea a 10 cafenele în Ungaria și implementarea unui proiect pilot în Bulgaria. În ceea ce privește divizia de retail, se analizează lansarea de noi produse sub marca 5 to go în acest an.
În anul 2024, prioritățile de dezvoltare includ îmbunătățirea mediei de bon, estimată să depășească suma de 15 lei în lunile următoare, creșterea traficului în cafenele și lansarea de produse private label dedicate segmentului retail. Consolidarea gamei și extinderea în noi rețele, alături de dezvoltarea echipei responsabile pentru acest segment de retail, au potențialul de a aduce o creștere de zece ori a cifrei de afaceri în următorii 5 ani, ajungând la un potențial estimat de 20 de milioane de euro.
Ca parte a strategiei de adaptare la tendințele pieței și nevoile clienților în era digitală, aplicația 5 to go se află la 90% completă și va fi lansată în această primăvară, facilitând astfel accesul la universul brandului și oferind experiențe pozitive de consum.
„Ne dorim să devenim mai vizibili pentru clienții noștri și să eficientizăm comunicarea printr-un limbaj comun cu ei și credem că una dintre modalitățile de a-i menține permanent conectați cu brandul este o aplicație interactivă, intuitivă și cool, pe care să o aibă mereu la îndemână și care să le furnizeze informații la cald cu privire la portofoliul de produse 5 to go și locațiile preferate sau aflate în proximitate și programul acestora, noutățile de sezon sau cafenelele deschise recent. În plus, vom avea un sistem surpriză de răsplătire a consumatorilor, ceea ce ne va ajuta în atragerea de noi clienți și în menținerea loialității lor pe termen lung”, explică Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.