Dacă au trecut cele 14 zile, există o caluză excepțională. Această clauză prevede că, dacă magazinul de unde ai achiziționat produsul nu a oferit informații privind posibilitatea returnării produsului, condițiile, procedura și termenul ce trebuie respectat, dreptul de retragere se majorează la 12 luni, perioadă care începe să se scurgă de la momentul în care perioada de retragere ar fi expirat, în mod obișnuit.
Cel mai probabil, în urma apelului la clauza respectivă, comerciantul va transmite informațiile respective, caz în care se revine la termenul de 14 zile.
Conform legii, ar trebui să îți primești banii înapoi în două săptămâni
Legea prevede că vânzătorul este obligat să ramburseze toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, fără întârziere și nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de cererea de retur din partea consumatorului.
Unele produse nu se pot returna, conform legii
Legea spune că nu se pot returna anumite tipuri de produse, iar comerciantul este obligat să te informeze despre asta din start. Concret, este vorba de:
Ce trebuie să știi despre costul transportului produselor returnate
Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiilor asociate acestora stabilește că toate costurile privind garanția comercială – pe care un comerciant o oferă unui consumator, când acesta achiziționează un produs de la primul – inclusiv transportul produsului în vederea returnării și recuperării prețului plătit de consumator se suportă de către vânzător.
Este necesară păstrarea ambalajului în care a venit produsul?
OUG nr. 34/2014 (care cuprinde reglementarea legală a dreptului de retragere) prevede faptul că vânzătorul poate să nu-i mai înapoieze cumpărătorului toți banii, pe motiv că acesta a diminuat valoarea produsului pe care îl returnează.
Cu alte cuvinte, deși în cazul acordării garanției nu vei fi taxat pentru că nu ai păstrat ambalajul, în cazul returnării produselor este posibil „să fii penalizat” la rambursarea banilor. Însă comerciantul nu poate să refuze returnarea produsului pe motiv că nu ai adus ambalajul original sau că acesta nu e într-o stare bună, informează sursa citată.
Ce se întămplă când primești un produs pe care îl vroiai de mult timp, dar a ajuns cu diverse defecțiuni?
În situația în care ai cumpărat un produs care nu funcționează cum trebuie, are anumite defecte sau nu corespunde specificațiilor oferite de comerciant poți cere aducerea produsului la conformitate, fără să plătești nimic în plus.
Această aducere la conformitate poate să însemne reparare sau înlocuire, cu excepția situației în care înlocuirea este o măsură imposibilă sau disproporționată.
O altă posibilitate este solicitarea reducerii corespunzătoare a prețului produsului sau desființarea contractului, situație în care consumatorul va primi banii înapoi și va restitui vânzătorului produsul defect, spun avocații.
Acest drept decurge din garanția legală, care are un termen de doi ani. După expirarea acestei garanții, consumatorii încă ar mai putea obține remedierea sau înlocuirea produselor, dar ca urmare a garanției pentru vicii ascunse.
Singura obligație a cumpărătorului este de a prezenta dovada faptului că a achiziționat produsul defect de la vânzător, respectiv cu bonul fiscal sau cu factura emisă.
În cât timp este obligat comerciantul, prin lege, să repare sau să înlocuiască un produs neconform
Perioada de timp necesară reparării sau înlocuirii produsului defect nu poate să depășească 15 zile calendaristice.
Calculul termenului de 15 zile începe din momentul în care clientul a predat produsul transportabil comerciantului sau, după caz, în momentul în care cumpărătorul a primit un document cum că produsul a fost recepționat pentru reparare sau, în cazul produselor netransportabile din cauza dimensiunilor mari, termenul începe în ziua următoare celei în care comerciantul a fost anunțat despre neconformitate.