„Cel de al doilea utilaj de dimensiuni agabaritice care va fi folosit pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokio a ajuns în România, prin portul Constanţa-Agigea. TBM-ul a sosit într-un singur transport maritim, segmentat în părţi componente”, anunţă Metrorex.
Utilajul are o greutate de peste 670 de tone.
„Împreună cu scutul sosit la începutul lunii septembrie a.c., noul utilaj va fi utilizat pentru a excava tunelul pentru secţiunea de sud al noii magistrale de metrou, între staţiile 1 Mai şi Tokyo. Lotul 1.1 reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) – Tokyo (inclusiv; zona Aeroport Băneasa, IKEA) şi are un traseu de 6,6 km. Acesta cuprinde şase staţii: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde şi şase interstaţii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziţiei, Expoziţiei – Piaţa Montreal, Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo”, se arată în finalul anunţului, potrivit Mediafax.
Metrorex anunța, în septembrie, că primul utilaj TBM pentru forarea tunelurilor la Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni a ajuns în România.
Primul TBM ajuns în București are 28 de piese și cântărește 726 de tone.
„Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între stațiile 1 Mai și Tokio, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.
TBM-ul care a ajuns în portul românesc la începutul lunii este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, al Magistralei 6.
Scutul conține 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri.”, se arăta în comunicatul Metrorex.