Amazon oferă transport gratuit pentru comenzile din România. Potrivit companiei, această regulă se aplică pentru orice comandă de minim 49 de euro gestionată de Amazon (fulfilled by Amazon) cu livrarea standard, de 3-7 zile lucrătoare. Pentru comenzile mai mici de această valoare se va aplica un tarif de transport diferențiat, în funcție de tipul de produse comandate.
Astfel, pentru cărți, muzică, DVD-uri sau jocuri video, dar nu și consolele, transportul va costa 5 euro pe livrare + câte 2 euro pentru fiecare kilogram al coletului. Pentru toate celelalte categorii de produse transportul costă 6 euro + câte 3 euro pentru fiecare kilogram al coletului.
Livrările urgente, efectuate în 2-4 zile lucrătoare, au alt regim de tarifare și nu sunt eligibile pentru transportul gratuit, indiferent de valoarea comenzii.
Amazon este cel mai mare retailer online din lume, fondat de antreprenorul american Jeff Bezos, ajuns cel mai bogat om din lume. Vânzările nete includ vânzările de produse proprii, vânzările din marketplace, precum și taxele pentru vânzătorii din marketplace, taxele de publicitate și veniturile diviziei de cloud – Amazon Web Services (AWS).
Citește și: Amazon anunță o nouă rundă de concedieri. 9.000 de angajați vor rămâne fără locuri de muncă
Amazon se confruntă cu probleme grave. Autoritatea americană din domeniul concurenței a acuzat retailerul online că și-a păcălit clienții să plătească abonamentul pentru serviciul Prime, a informat Reuters.
Clienții sunt revoltați pentru că renunțarea la acel abonament a fost extrem de complicată. Așadar, FTC a dat în judecată gigantul și susține „Compania a indus în eroare milioane de consumatori să se aboneze, fără ştiinţa lor, la Amazon Prime”.
Abonații plătesc pentru serviciul de streaming 139 de dolari pe an pentru beneficii, cum ar fi livrare urgentă gratuită, video streaming și acces la 100 milioane de melodii.
Potrivit FTC, site-ul web al companiei utilizează, intenționat, „un design manipulativ, coercitiv sau înşelător al al interfeței cu utilizatorul pentru a păcăli consumatorii să accepte automat prelungirea abonamentului la Amazon Prime”.
Tot FTC este de părere că oamenii care au fost păcăliți de companie au întâmpinat dificultăți în ceea ce privește dezabonarea de la serviciul Prime, fiind nevoie să urmeze mai mulți pași.