După o lungă perioadă de cercetare, dezvoltare și promovare, Amazon decide să renunțe la continuarea implementării tehnologiei Just Walk Out, pe care o utilizase pentru a facilita verificarea și plata automată a produselor achiziționate în magazine.
Amazon a început să retragă tehnologia Just Walk Out din magazinele sale alimentare, această tehnologie fiind privită cândva ca viitorul cumpărăturilor. Sistemul Just Walk Out implica un set complex de tehnologii, inclusiv senzori, camere video și supraveghetori umani, utilizate pentru a monitoriza produsele achiziționate de către clienți.
În cadrul acestui sistem, la ieșirea din magazin, plata se realiza automat prin scanarea palmelor, cu fondurile retrase automat de pe cardurile asociate conturilor Amazon. Cu toate acestea, tehnologia a întâmpinat dificultăți încă de la început. Desi Amazon promova un proces complet automatizat, în realitate, peste 1.000 de angajați monitorizau camerele de securitate pentru a preveni sustragerile.
Cu toate resursele tehnologice și umane implicate, discrepanțele apăreau frecvent, necesitând intervenția unui casier pentru a rezolva problemele. În plus, costurile ridicate de implementare și operare au fost luate în considerare de gigantul american.
De asemenea, problema intimității a fost semnalată, deoarece sistemul colecta o cantitate semnificativă de date personale, inclusiv biometrice. Amazon se confruntă deja cu un proces în New York, fiind acuzată că a colectat aceste date fără consimțământul clienților.
În încercarea de a-și minimiza pierderile, Amazon a încercat să vândă tehnologia altor lanțuri de magazine, însă fără succesul scontat, acestea ezitând să o adopte.
Citește și: Salt Bank va fi prima bancă 100% digitală în România. Când se va lansa