Alexandra şi Andrei Mureşan sunt doi tineri antreprenori, pasionați de design, dar au un apetit crescut şi pentru experienţele culinare. Ea este designer full time, cu o experienţă de opt ani în domeniu, iar el se ocupă cu modelare şi randări 3D. Anii petrecuţi în faţa monitoarelor i-au făcut să caute noi preocupări, unele care să-i ţină departe de lumea digitală şi mai aproape de satisfacţia creării unui lucru de la zero, manual. Acesta este începutul poveştii lor: afacerea Roi Honey Goods, potrivit Business Magazin.
Prima lor idee a fost să se joace cu mierea crudă din stupina familiei. În toamna anului 2022, au creat şi testat mai multe reţete, care au ajuns apoi la prieteni, pentru degustare.
„Reacţiile au fost pozitive, aşa că la începutul anului 2023 am hotărât ca vrem să trecem la următorul pas. Anul acesta am reuşit să finalizăm şi să perfecţionăm produsele, să ne deschidem firma şi să lansăm magazinul online, roihoneygoods.com, unde clienţii pot să achiziţioneze produsele noastre, dar pot şi să găsească reţete simple şi sănătoase pe care să le încerce acasă”, au povestit cei doi tineri antreprenori.
În ultimele luni, au încheiat şi câteva parteneriate cu alte afaceri care împărtășesc aceeaşi pasiune pentru produse fabricate manual, dar care sunt şi generatoare de profit.
„Deseori, atunci când oamenii aleg să consume miere, o cumpără din supermarketuri, acolo unde găsim de cele mai multe ori miere importată, iar şansele ca aceasta să fie contrafăcută, potrivit unui studiu făcut de EFSA (Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară) sunt de 50%.
Cu brandul Roi, încercăm să facem mierea mai atractivă şi mai vizibilă pentru un public care nu are contact direct cu lumea apicultorilor, nu participă la târguri tradiţionale şi nu frecventează pieţe unde găseşti în general genul acesta de produse, la calitate superioară”.
Roi Honey Goods este un brand prezent şi activ în mediul online, acolo fiind publicul țintă pe care și-l doresc Alexandra şi Andrei Mureşan. Este vorba despre clienţi cu vârste între 25 şi 45 de ani, oameni care apreciază produsele locale şi cumpără produse alimentare cu atenţie, nu compulsiv.
„Am înţeles ce înseamnă o strategie de brand şi ce înseamnă să te poziţionezi în piaţă, dar în acelaşi timp am învăţat şi că nu e nevoie mereu de investiţii mari şi un buget nelimitat pentru a face acest lucru bine”.
Până acum, investiţia celor doi antreprenori se situează undeva la 10.000 de euro, banii fiind alocaţi pentru branding, materie primă, utilaje, ambalaje şi magazinul online.
Afacerea tinerilor antreprenori are loc în satul Dezmir din judeţul Cluj, unde iau naştere cele două „colecţii” de produse: pe de o parte, sunt diferite sortimente de miere crudă (de salcâm, de rapiţă, polifloră şi de tei), iar pe de de altă parte sunt cremele tartinabile din miere crudă în combinaţie cu diferite ingrediente precum nucă, fistic, migdale, cacao sau scorţişoară.
„Mierea noastră este extrasă manual, este naturală şi nu conţine conservanţi sau zahăr adăugat. Vindem în principal online, prin magazinul roihoneygoods.com, dar produsele noastre se pot găsi şi în magazine sau cafenele de specialitate din ţară.
Preţurile variază între 28 şi 34 lei, în funcţie de produs şi ingredientele utilizate.”
În perioada Crăciunului, vor fi disponibile noi sortimente Roi, atunci când antreprenorii Alexandra şi Andrei au de gând să lanseze câteva varietăţi în ediţie limitată. Toate acestea se petrec în timp ce jonglează şi cu provocările de natură legislativă cu care vine, inevitabil, înfiinţarea unei firme.
„Cele mai mari provocări pe care le-am întâmpinat până acum au ţinut în principal de procesele birocratice şi contactul cu statul.
Ni se pare că este destul de dificil să fii antreprenor în România, deoarece calci pe un teren instabil şi e greu să-ţi faci planuri pe termen mediu şi lung.”, au mărturisit tinerii antreprenori Alexandra și Andrei.
De asemenea, tot ceea ce ţine de logistică, ambalaje, producţie aduce obstacole în plus, care le pun mintea la treabă, dar, spun Alexandra şi Andrei, asta scoate cele mai bune idei la iveală, aşa că încearcă să se şi bucure de procesul creşterii.
Vezi și alte știri: Ce face acum Ghiță Ciobanul, la 10 ani de la celebra reclamă. Ce afacere are simpaticul oier: „Eu am activitatea mea”