Schimbări la CFR! Se reduce viteza trenurilor pe unele segmente de cală ferată, acolo unde temperaturile la nivelul șinei depășesc chiar și 50 de grade Celsius. Siguranța călătorilor și a personalului feroviar este cea mai importantă, motiv pentru care această măsură a fost luată de urgență.
Te-ar putea interesa și Trei linii de tramvai deviate în Bucureşti. Care sunt noile trasee şi ce rută va avea autobuzul 614
În perioada 19-21 iunie, din pricina temperaturilor ridicate anunțate în județele aflate sub incidența celor două avertizări de temperaturi caniculare Cod galben și Cod portocaliu, traficul feroviar se va desfășura în condiții speciale, astfel, pe anumite segmente de cale ferată unde temperatura la nivelul șinei ajunge la 50 de grade vor fi luate măsuri.
De exemplu, se reduce viteza de circulație a trenurilor, în anumite intervale orare, această măsură fiind necesară și are ca scop desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranță, transmite Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA.
Reducerea vitezei de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală reprezintă una dintre principalele măsuri aplicate de orice sistem feroviar, pentru ca totul să fie în regulă, iar călătorii să aibă parte de siguranță.
Zonele aflate sub avertizare de temperaturi extreme, pentru următoarele 3 zile sunt următoarele: nordul Crișanei, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei, Moldova, jumătatea estică a Munteniei și Dobrogea, aflate sub incidența Codului galben, respectiv Banat, Oltenia, jumătatea de vest a Munteniei, precum și în sudul Crișanei și sud-vestul Transilvaniei, aflate sub incidența Codului portocaliu.
Te-ar putea interesa și Cum le-au pus în circulație, cum s-au stricat! Primul tramvai Imperio de la Astra Arad s-a defectat la câteva ore de la inaugurare
Astfel, în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 37 de grade, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare face permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei.
În intervalele orare în care temperatura în șină pe anumite intervale de stații depășește 50 de grade se reduce viteza de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală, conform Mediafax.ro.