„O chestie amuzantă, nu știu dacă ar trebui să spun asta sau nu… dar iată, o voi spune. E foarte interesant. Apple… îți permite să utilizezi iPhone-uri în filme, dar, și acest lucru este foarte esențial dacă vizionați vreodată un film, băieții răi nu pot avea iPhone-uri pe cameră. Deci, nuuu, fiecare regizor care are un tip rău în distribuție ar vrea să mă ucidă chiar acum,” a dezvăluit regizorul
Potrivit lui Johnson, această restricție are un impact asupra desfășurării narativei cinematografice, deoarece dezvăluie din neatenție care personaje sunt bune și care sunt rele.
După cum subliniază Johnson în interviu, plasarea unui iPhone în mâinile unui protagonist poate funcționa ca un spoiler – dacă vezi într-un film un personaj care poate fi răufăcător, dar folosește în mod vizibil un iPhone, atunci este sigur să presupunem că nu el este, de fapt, personajul negativ. Acest lucru se datorează regulilor de plasare a produselor pe care Apple le-a aplicat producătorilor de film, care permite utilizarea iPhone-urilor, dar numai dacă sunt asociate cu personaje „bune”.
„Antagoniștii nu pot fi văzuți cu un produs Apple în mână”, a mai adăugat regizorul
De altfel, mai multe surse media de peste ocean au dezvăluit faptul că, parte a liniilor directoare ale Apple pentru utilizarea mărcilor comerciale și a drepturilor de autor, compania cere ca produsele sale să fie prezentate doar „în cea mai bună lumină, într-o manieră sau context care se reflectă în mod favorabil asupra produselor Apple și asupra Apple Inc”.
Apple este atât de ferm în această strategie încât a elaborat chiar și un cadru legal pentru ceea ce descrie drepturile sale de proprietate intelectuală, adică produsele pe care compania le vinde. Cei care nu respectă strategia de marketing a Apple pot fi chemați în instanță de companie.
Apple este departe de a fi singura companie care înceacă să dicteze tipurile de conținut și personaje cu care mărcile sunt dispuse să fie asociate.
„Toate mărcile au prevederi cu privire la modul în care doresc să fie utilizate și văzute pe ecran”, spune Darryl Collis, directorul Seesaw Media.
„Este ceva obișnuit ca unele mărci să nu dorească să fie asociate cu un tip rău, sau ca o marcă de alcool sau de mașini să nu dorească să fie asociată cu personajele care sunt bete sau care se implică în accidente,”a adăugat specialistul în publicitate.
Analiștii PQ Media estimează că veniturile din plasarea de produse au ajuns anul trecut la 11,44 miliarde de dolari, fapt ce arată implicarea producătorilor ca mărcile lor să ajungă la publicul țintă.