Box office-ul nord-american este încă dominat de filmele „Barbie” şi „Oppenheimer”, cu toate că deja a trecut al doilea weekend de la lansare. În paralel, Hollywood-ul trece printr-o perioadă de fragilitate, dat fiind că întreaga industrie cinematografică este amenințată de cele două greve informează Variety.
Filmul în culori de vată de zahăr, în regia Gretei Gerwig, conduce detașat industria, generând încasări de 93 de milioane de dolari în cel de-al doilea weekend de la lansare. Vânzările de bilete pentru „Barbie” au scăzut cu doar 43% faţă de debut, atingând astfel cel de-al şaptelea cel mai mare al doilea weekend din istorie. Filmele care au bătut acest record sunt: „Star Wars: The Force Awakens” (149 de milioane de dolari), „Avengers: Endgame” (147 milioane de dolari) şi „Infinity War” (114 milioane de dolari), „Black Panther” (111 milioane de dolari), „Jurassic Worl”” (106 milioane de dolari) şi „The Avengers” (103 milioane de dolari).
În paralel, drama istorică creată de Christopher Nolan face, la rândul ei, furori în cinematografe. „Oppenheimer” a reusit să înregistreze încasări de 46,6 milioane de dolari în weekend.
În cele două săptămâni de la lansarea pe marile ecrane, „Barbie” a generat 351,4 milioane de dolari doar în America de Nord, plasându-se astfel pe locul patru în topul celor mai mari lansări interne ale anului. La nivel global, filmul Warner Bros. a obţinut încasări de peste 750 de milioane de dolari şi se situează pe locul al treilea în topul celor mai profitabile filme ale anului.
Pe de altă parte, „Oppenheimer” a reușit să obţină încasări de 174 de milioane de dolari în box office-ul naţional şi 400 de milioane de dolari în box office-ul global. Drama istorică a reușit să depășească deja încasările celor două producţii anterioare ale lui Nolan, „Tenet” (365 de milioane de dolari) şi „Batman Begins” (373 de milioane de dolari).
Comedia cu păpuși și drama istorică despre viața savantului au fost reunite într-un singur fenomen, „Barbenheimer”, sursă de meme-uri infinite pe rețelele de socializare, în Statele Unite și în alte părți ale lumii. În spatele acestui vârtej comercial s-a aflat „The Haunted Mansion”, un film Disney despre aventura unei mame și a unui fiu de a afla ce bântuie noua lor proprietate din sudul Statelor Unite. Filmul a câștigat 24,2 milioane de dolari în primele zile de proiecție în cinematografe.
Pe locul al patrulea, Sound of Freedom, thrillerul despre traficul de copii lăudat de cercurile conservatoare americane, a mai încasat 12,4 milioane de dolari în a patra săptămână, pentru un total de 148,9 milioane de dolari. Această cifră o depășește chiar și pe cea a celui mai recent film al lui Tom Cruise, Mission: Impossible, care a încheiat clasamentul cu 10,7 milioane de dolari și 139,2 milioane de dolari în trei săptămâni.