De cele mai multe ori, bogații României sunt dispuși să plătească sume uriașe pentru casele lor, însă aceștia au câteva criterii de la care nu se abat atunci când își aleg vilele și penthouse-urile. Metoda aleasă de aceștia este renumită.
Un prim criteriu de care țin cont atunci când își aleg locuința îl reprezintă zona, a explicat Andreea Comșa, CEO și fondatoare a Premier Estate Management, companie de consultanță imobiliară.
„Zona este cea care departajează locuințele de lux de locuințele din clasa medie. Evident, pentru fiecare, «zonă» poate să însemne altceva, deoarece unul vrea în Primăverii, altul Aviatorilor sau Kiseleff, Dorobanți-Capitale. Cam acestea sunt cele mai scumpe zone din București. În mod tradițional, încă de dinainte de ‘89, sunt cunoscute ca fiind zonele de lux din Capitală”, a explicat Andreea Comșa, CEO și fondatoare a Premier Estate Management, companie de consultanță imobiliară care are în portofoloiu și apartamente de 2,5 milioane de euro, potrivit wall-street.ro.
Un alt criteriu important pentru aceștia, pe lână zonă, îl reprezintă și suprafața. Aceștia își doresc cât mai mult spațiu. De asemenea, aceștia își doresc ca spațiile să fie luminoase și deschise.
„La noi, termenul este folosit excesiv, pentru apartamente care nu sunt penthouse. Nu orice apartament de la ultim etaj, care costă 200.000 – 300.000 de euro este penthouse. Conceptul de penthouse nu are cum să coste mai puțin de 500.000 de euro”, mai spune Andreea Comșa, potrivit sursei citate.
Potrivit informațiilor transmise de consultantul în imobiliare, prețul unui penthouse nu poate fi ieftin, deoarece este construit după cerințe specifice. Se ține cont de construcție, arhitectură și amenajare atunci când esta stabilit prețul.
Un aspect foarte important pentru bogați sunt băile, în special atunci când vine vorba de finisaje. Potrivit consultantului cu peste 17 ani de experiență, apartamentele cu băi frumoase au șanse mai mari să fie vândute.
„Am întâlnit și situații în care băile erau ireproșabile, dar nu erau pe gustul viitorilor proprietari, care au ales să le refacă cu totul. Desigur, acestea sunt situații foarte rare. În general, în băi, dacă vrei să impresionezi, trebuie să ai piatră naturală, cele mai bune obiecte sanitare, să fie scumpe, de la branduri pe care oamenii le recunosc ușor”, a mai explicat Andreea Comșa.
Bucătăriile nu sunt la fel de importante precum băile. Proprietarii preferă să își personalizeze după bunul plac locuința, acesta fiind și motivul pentru care majoritatea penthouse-urilor sunt vândute înainte de amenajare.
„De aceea, nu o să vezi prea multe penthouse-uri amenajate în proiectele noi înainte de a fi vândute”, a mai spus Andreea Comșa.
Comunitatea este și ea importantă. Dacă cineva cunoscut locuiește în complexul rezidențial, atunci, locuința devine și mai atractiv.
„Contează și comunitatea, în sensul că poate mai locuiește cineva important acolo, cineva cunoscut”, a mai spus Andreea Comșa.
Poți citi: Programul trenurilor CFR se schimbă până pe 14 iunie. Iată lista schimbărilor