Atât numărul de produse amanetate a crescut foarte mult, cât şi cel al persoanelor care, în căutare de variante mai ieftine caută să cumpere astfel de produse, majoritatea fiind foarte puţin uzate, iar preţurile mult mai mici decât cele din magazine.
Dezvoltarea rapidă a pieţei de amanet este legată şi de obiceiurile de consum ale noilor generaţii, millenialii şi gen Z, care sunt mai înclinaţi spre cumpărăturile online şi mai atenţi la influenţa produselor şi serviciilor achiziţionate asupra mediului. Astfel, fiind două generaţii mai obişnuite să recicleze, aplică acelaşi principiu şi când vine vorba de diverse produse electonice sau electrocasnice, de exemplu, preferând să cumpere mai ieftin un produs deja uzat, astfel încât să nu impulsioneze producerea unora noi.
„Piaţa de amanet este un barometru al evenimentelor prin care trece societatea. E bine ca acestea să fie previzionate, să ai strategii adaptate pentru (aproape) orice situaţie. În mod evident, nu putem anticipa chiar tot, dar suntem convinşi că strategiile potrivite – ne-am referit anterior la acestea – diminuează impactul unui eveniment negativ. Suntem orientaţi spre client, încercăm să intuim principalele trenduri şi să ne pliem pe direcţia care ne ajută să avem o dezvoltare accelerată şi sănătoasă.”, a declarat Cosmin Popovici, într-un interviu pentru Bursa.ro.
„Pentru segmentul ceasurilor de lux clienţii sunt preponderent bărbaţi, care se situează în intervalul de vârstă între 35 şi 44 de ani, iar pentru genţile semnate de designeri renumiţi clienţii se încadrează în aceeaşi categorie de vârstă, dar sunt 68% femei.”, a mai spus CEO-ul CreditAmanet, unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse de lux pre-owned de pe piaţa locală.