Bolt va livra alimente cu o flotă de roboţi care se conduc singuri. Bolt, una dintre cele mai apreciate companii tehnologice din Europa, cu o evaluare de 8,4 miliarde de dolari, şi-a făcut un nume, concurând Uber pe pieţele internaţionale cheie ale gigantului de transport auto din SUA, în special în Marea Britanie.
De atunci, compania s-a extins în mai multe alte linii de afaceri, inclusiv livrare online de alimente şi produse alimentare şi scutere electronice.
Citește și: Cât câștigă lunar un șofer de la Bolt. Ce beneficii există, pe lângă salariul de bază
”Suntem concentraţi pe furnizarea de soluţii complete pentru a face transportul local cât mai sustenabil posibil. Starship oferă un serviciu inteligent şi foarte iubit, care şi-a dovedit valoarea în ultimii cinci ani şi suntem încântaţi să prezentăm acest serviciu mai multor oameni”, a declarat Markus Villig, fondatorul şi CEO-ul Bolt, într-un comunicat, potrivit Cnbc.com.
La fel cum se comandă mâncare online din aplicaţii în mod obişnuit, parteneriatul lui Bolt cu Starship va permite utilizatorilor să-şi primească mâncarea de la roboţi, prin atingerea unui buton.
Odată ce robotul ajunge la uşa clientului, acesta va putea apăsa un buton care îl deschide şi va primi mâncarea sau alimentele. Ştirile de miercuri marchează o etapă majoră în atingerea implementării comerciale a tehnologiei pe scară largă.
Bolt intenţionează să înceapă livrările în Tallinn în următoarele luni şi apoi să lanseze roboţii pe alte pieţe, la un moment dat. Starship, cu sediul central în San Francisco şi cofondată de unii dintre fondatorii Skype, operează deja o flotă de roboţi de livrare autonomă în SUA.
Fondată în 2013 şi cunoscută anterior ca Taxify, Bolt are aproximativ 100 de milioane de clienţi în 45 de ţări din Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi America Latină.
Bolt a strâns fonduri de peste 2 miliarde de dolari până în prezent de la investitori, inclusiv Sequoia, unitatea IFC a Băncii Mondiale şi Banca Europeană de Investiţii.
În Statele Unite, serviciul este folosit în principal de studenţi în parteneriat cu firma de livrare de alimente Grubhub. Firma are o înţelegere similară în Marea Britanie şi în alte ţări europene cu firma britanică de băcănie Co-op.
Starship, care a strâns fonduri de aproximativ 200 de milioane de dolari până în prezent, este una dintre multele companii care testează utilizarea roboticii pentru livrarea de alimente şi alte bunuri.
În Asia, companiile chineze s-au implicat devreme în această tendinţă. Meituan, principala aplicaţie de livrare a alimentelor, îşi testa roboţii în birouri şi hoteluri încă din 2019.
Unele încercări de a face livrări folosind flote de roboţi au fost lovite de eşecuri, deoarece utilizarea pe scară largă a tehnologiei a fost limitată.