- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Business-ul românesc cu produse românești! Dorul de casă transformat într-o afacere de succes pentru cei din diaspora

04 May, 15:19 • Constantin Cristina
O familie de români s-au gândit să facă o afacere din dorul de casă al conaționalilor de peste hotare. Business-ul vine cu produse românești care aduc gustul copilăriei de odinioară.
Business-ul românesc cu produse românești! Dorul de casă transformat într-o afacere de succes pentru cei din diaspora

Bogdan Buzu Vasilache împreună cu familia sa, soția și fratele său au creat Balkanica România, o afacere românească destinată persoanelor care sunt plecate peste hotare și care aduce în prim plan gustul copilărie de odinioară, a relatat businessmagazin.ro.

Vezi și: Carmen Orzea, femeia care face mii de euro din pasiune! Povestea impresionantă a româncei curajoase a uimit o întreagă lume

Business-ul românesc cu produse românești

Dorul de casă a fost transformat într-o afacere de familie aducând aproape produse românești, precum cârnați de Pleșcoi sau Eugenia pe rafturile a 2.200 de clienți aflați pe trei continente.

„Suntem o companie care nu face altceva decât să identifice şi să exporte acea nostalgie din produsele româneşti partenerilor sau clienţilor noştri din afară”, descrie Bogdan Buzu Vasilache, în câteva cuvinte, afacerea Balkanica România.

Compania împlinește un deceniu de activitate, mai exact din mai 2013, se împarte o mică parte a României cu lumea: „Mândria de ţară, dragostea pentru mâncarea românească adevărată, cu gust autentic caracteristic copilăriei, şi respectul faţă de tradiţiile româneşti generează o puternică motivaţie în promovarea a tot ce înseamnă gastronomia românească în faţa întregii lumi”.

Anul trecut, firma a ajuns la o cifră de afaceri de 36 de milioane de lei și devine din ce în ce mai solidă pe piața distribuitorilor de produse românești. Cei trei fondatori ai firmei au ca obiectiv o creștere de cel puțin 15% în acest an.

produse românești
produse românești

Ideea de această afacere a venit în urma unui concediu pe care l-a avut Bogdan cu soția sa, în care a avut ocazia să interacționeze cu cât mai mulți români în destinațiile în care a fost.

„Discutam cu chelneri, muncitori în aeroport, lucrători în tot felul de fabrici care îşi aminteau nostalgic de Sana, de chefir, îmi spuneau că au găsit ceva asemănător cu un produs românesc, dar care nu era totuşi similar cu produsele de acasă. Începuseră să apară şi zborurile low-cost şi am dedus că dacă se deschide un zbor low-cost în Marea Britanie, la Birmingham, de exemplu, e clar că sunt români acolo; dacă se deschide un zbor low-cost în Larnaca, Cipru, la fel.”, a povestit bărbatul.

Bogdan vine cu o experiență în spate bine împământenită, mai exact, a lucrat pentru Cris-Tim timp de 10 ani, unde a evoluat de la muncitor necalificat la director de dezvoltare. Ulterior, a plecat de la Cris-Tim și a colaborat cu Balkanica Distral, unde a luat contact cu domeniul exporturilor, apoi și-a început activitatea de exporturi din rolul de colaborator pentru firma din Spania, începând să le ducă românilor de acolo mezeluri de la Cris-Tim, cozonaci Boromir și pufuleți Gusto.

La final de 2012, el a simțit că vede o oportunitate în deschiderea unei firme în România, cu care să vândă produse românești și în afara Spaniei. Așa a început să se asocieze cu familia Petrov, cu care colaborează și în prezent.

„În România avem 21 de angajaţi cu care facem servicii logistice şi facem în continuare echipă bună cu colegi cu care am pornit la drum în 2013”, a mai menționat Bogdan.

După ce a renunțat și soția sa la jobul său de atunci, Bogdan a putut pleca mai mult timp pentru a căuta clienți, iar rezultatele fiind că produsele lor ajung în majoritatea țărilor europene, cu excepția Maltei și a Ungariei, SUA și Emiratele Arabe Unite.

„Între 2013 şi 2016 inclusiv, noi am început să înţelegem cum se dezvoltă acest business – principalii clienţi ai noştri erau tot firme cash carry cu care aveam un istoric. În 2017, am spus că suntem suficient de maturi încât să mergem mai departe.”

Pentru a se putea dezvolta, au cumpărat un teren de 8.000 de metri pătrați, care includea un depozit de 1.000 de metri pătrați, pe care l-au personalizat pentru a putea ține produsele românești la temperaturile necesare.

„Asta ne-a permis să colaborăm cu tot ceea ce înseamnă revânzători, redistribuitori la nivel european, dar de talie mare – la nivelul de distribuitori care făceau cam ceva similar pe care noi îl făceam în Spania, în ţări precum Anglia, Belgia etc.”, a mai adăugat Bogdan Buzu Vasilache.

Alte articole: Ea este românca ce își conduce, cu brio, propria firmă de când era studentă. Povestea impresionantă a antreprenoarei de succes

Urmărește Daily Business pe Google News