Lanțul românesc de cafenele 5 to go, introdus pe piață cu mai puțin de zece ani în urmă, a devenit cel de-al nouălea cel mai extins jucător din domeniul său, înregistrând, la sfârșitul anului 2022 (ultimul an pentru care există date disponibile), un total de 450 de locații deschise. Compania locală a urcat o poziție în clasamentul celor mai ample rețele datorită expansiunii rapide, dat fiind că numai în anul 2022 au fost inaugurate peste 100 de cafenele, conform analizei efectuate de Food Service, Europe & Middle East, o firmă specializată în publicarea periodică a rapoartelor despre piața din acest sector.
În ceea ce privește numărul de noi unități deschise, 5 to go a înregistrat cea mai rapidă creștere în anul precedent, fiind urmat de Cofix, One Price Coffee, Segafredo Zanetti Espresso și Starbucks, fiecare dintre acestea având peste 90 de unități deschise.
„Încă de la lansarea 5 to go ne-am propus să devenim un punct de reper pentru consumatorii din România, în primul rând, apoi, prin dezvoltare constantă şi creşterea notorietăţii, şi în industria locală şi internaţională a cafelei. Această poziţionare, după doar opt ani de prezenţă pe piaţă, şi faptul că avansăm constant în topul lanţurilor de cafenele din Europa ne plasează acolo unde ne dorim să fim. Pe o piaţă alertă şi competitivă, (…) vom continua investiţiile strategice în dezvoltarea brandului”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Clasamentul realizat de Food Service, Europe & Middle East, care include un total de 80 de lanțuri de cafenele, este dominat detașat de McCafe (marca McDonald’s), Costa Coffee și Starbucks. Acestea sunt rețele internaționale cu o istorie îndelungată și sprijin financiar considerabil.
În viitorul apropiat, 5 to go își va continua expansiunea, atât pe plan local, cât și internațional. De la începutul anului 2023, au fost deschise 84 de unități suplimentare, rețeaua extinzându-se prin intermediul partenerilor în franciză, ajungând astfel la un total de 270 de locații active în prezent.
„Păstrăm în continuare radarul activ pentru a detecta noi oportunităţi de dezvoltare şi ne adaptăm abordarea şi portofoliul în permanenţă, astfel încât să ne atingem obiectivele setate, prin explorarea zonelor cu potenţial. După o analiză complexă a pieţei şi a comportamentelor de consum, avem convingerea că brandul 5 to go va fi foarte bine primit în Slovacia, unde intenţionăm să atragem şi să fidelizăm consumatorii din comunităţile locale”, completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.
În viitorul apropiat, două noi cafenele urmează să fie deschise în Ungaria, ceea ce va duce rețeaua la un total de patru unități în această țară. Compania are și prezență în Franța. Pentru anul 2024, planurile includ extinderea în Slovacia, cu un obiectiv de deschidere a 50 de cafenele în următorii patru ani. Fondatorii au menționat că în perioada următoare, vor testa și vor include și alte piețe internaționale în strategia lor globală de dezvoltare a brandului.
În primele opt luni ale anului, rețeaua românească a raportat venituri de 25 milioane de euro, înregistrând o creștere de 50% față de aceeași perioadă din 2022.