Mulți români și-au făcut deja programare la vulcanizare în vederea schimbării anvelopelor. În această perioadă de toamnă există o mulțime de vulcanizări care primesc zilnic în jur de 30 de mașini. De regulă, la prima zăpadă, numărul șoferilor depășește 150.
„O mare parte încep dinainte că să nu stea la rând pe urmă, când se aglomerează, timpii de așteptare sunt mult mai mari în momentul când se răcește mai tare. Când temperaturile scad noaptea sub zero grade, oamenii în general încep să vină să schimbe anvelopele”, a dezvăluit Corneliu, mecanic auto.
Citește și România ia coroana Europei la producția de gaze! Țara noastră devine lider absolut în UE!
De regulă, prețurile sunt fixate în funcție de tipul de jantă. Din fericire, ele nu diferă prea mult față de cele de anul trecut. „Undeva între 100 şi 180 de lei per mașină, depinde de janta, depinde de mașină, depinde cât de îndoită e o janta. Aluminiu undeva la 180, tabla 120”, a dezvăluit Neagu Teofil, patronul unei vulcanizări, potrivit Observator.
Părerile sunt împărțite atunci când vine vorba despre anvelopele all season. Majoritatea experților nu le recomandă, neconsiderându-le la fel de eficiente.
„Cele all season nu le văd atât de eficiente pentru că se consumă mai repede, ori dacă nu se consumă sunt cumva foarte pastificate pe timp de vara și nu au eficienţă la frânare”, a explicat Timofte Ionut, instructor auto.
Șoferii care nu au spațiu în casă pentru a-și ține cauciucurile de vară pot apela la hotelurile de anvelope. „Sunt două sezoane. E 100 de lei pe sezon. Le schimbă de două ori pe an. Deci pe cele din vară le lasă aici și le ia în vară, la începutul verii și plătește 100 de lei”, a spus patronul unei vulcanizări.
În lege nu e specificat când trebuie schimbate anvelopele, însă, atunci când pleacă la drum pe timp de iarnă, pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, șoferii sunt obligați să aibă montate anvelopele de iarnă. Altfel, riscă amenzi de peste 1.300 de lei.