În Polonia, temperaturile ar putea depăși în curând un punct dincolo de care principalul furnizor de carburant nu mai poate opera în mod normal rafinăriile sale.
Citește și Temperaturi fără precedent în România. A fost emis un nou COD ROȘU de caniculă
Firma de consultanță Macquarie Group estimează că, în 2023, operațiunile rafinăriilor europene perturbate din cauza caniculei au atins un nivel de un milion de barili pe zi, adică aproximativ 10% din activitatea normală.
Temperaturile în Europa au fost cu mult peste normalul acestei perioade și, din păcate, nu există semnale că situația se va schimba prea curând.
Când vine vorba de vorba de viitor, cea mai mare companie de rafinare din Suedia consideră că schimbările climatice vor face mai dificilă producția de carburanți.
„Rafinăriile europene au fost concepute în anii 60 și 70, iar temperaturile la nivel global au crescut între timp”, spune Alan Gelder, vicepreședinte la firma de consultanță Wood Mackenzie Ltd, conform ProTV.
În Europa, rafinăriile au fost construite plecând de la ideea că trebuie să facă față mai degrabă unor temperaturi scăzute decât caniculei.
Estimările cu privire la cât de mult vor trebui să își reducă activitatea rafinăriile, un detaliu crucial pentru a înțelege oferta și cererea, sunt greu de făcut în momentul de față deoarece există foarte multe variabile de care trebuie să ții cont, cum ar fi lipsa de predictibilitate a vremii, dar și faptul că fiecare rafinărie are propria sa configurație, țițeiul ideal pe care să îl proceseze și propria sa producție de carburant.
Chiar și așa, un scenariu de temperaturi extreme ar putea forța rafinăriile să reducă producția cu până la 15% pe o perioadă de 24 de ore.
De exemplu, anul trecut, impactul caniculei a fost unul foarte nefavorabil în zona Mediteranei, spune și Janiv Shah, vicepreședinte responsabil de analizele pe piața petrolieră la Rystad Energy.
Te-ar putea interesa și Furtună și caniculă în România! ANM anunță ce zone vor fi afectate azi de vremea severă
„Acesta este un lucru pe care îl discutăm zilnic cu clienții noștri”, a precizat Janiv Shah, referindu-se la operațiunile de rafinare în perioadele cu temperaturi ridicate.
Rămâne de văzut dacă temperaturile mari vor reprezenta o amenințare pentru producțiile de carburanți din Europa.