- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Care sunt cele trei beneficii de vacanță pe care le pot oferi companiile angajaților. Pentru cine sunt valabile

20 Jun, 22:13 • Cornel Ghimeșan
Angajatorii pot oferi beneficii de vacanță angajaților lor prin trei modalități diferite: fie prin vouchere de vacanță, prin contravaluarea cheltuielilor cu serviciile turistice sau prin prime de vacanță.
Care sunt cele trei beneficii de vacanță pe care le pot oferi companiile angajaților. Pentru cine sunt valabile

Companiile care vor să ofere beneficii de vacanță angajatorilor pot face acest lucru prin trei metode:

  • vouchere de vacanță;
  • contravaloarea cheltuielilor cu serviciile turistic și / sau de tratament, transportul pe perioada concediului;
  • prime de vacanță (cu regim fiscal diferit, parțial sau total scutit de taxe).

Totul despre cele trei beneficii de vacanță pe care le pot oferi companiile angajaților

„Din ianuarie 2024, voucherele de vacanță sunt supuse unui nou regim, dar păstrează un avantaj fiscal prin netaxarea contribuției la pensie. Voucherele de vacanță nu sunt incluse în categoria beneficiilor pentru care se aplică plafonul de 33%, dar avantajul la acordarea acestui beneficiu este plafonul anual de maximum șase salarii de bază minime brute pe țară, garantate în plată, pentru un salariat, în decursul unui an fiscal. Recomandăm angajatorilor să acorde o atenție suplimentară la încadrarea în plafon”, au spus Bogdan Cârpă-veche, director people organisation PwC România și Alexandra Gașpar, senior manager PwC România.

Citește și Noi beneficii pentru clienții BCR! Utilizatorii pot folosi noi servicii bancare în aplicația George

Aceste beneficii acordate angajaților sunt valabile doar pe teritoriul României. Angajatorii ar trebui să mai țină cont și de faptul că pentru acordarea voucherelor e nevoie de încheierea unui contract de prestări servicii cu emitenții ce pot desfășura activitatea specifiă de acordare a tichetelor de vacanță.

În plus, e nevoie ca acordarea voucherelor de vacanță să fie trecută în regulamentul intern sau în contractul colectiv de muncă.

Conform consultanților PwC, spre deosebire de voucherele de vacanță, contravaloarea serviciilor turistice și de tratament nu se aplică doar în România. Acest beneficiu e scutit de taxe salariale, impozit pe venit și contribuții sociale, în limita unui câștig salarial mediu brut pe an, de 7.567 lei. Ce mai e de reținut e faptul că serviciile turistice fac parte și din plafonul anual de 33%.

Obligația angajatorilor e aceea de a stabili ordinea de prioritate în acordarea acestor beneficii. Dacă ele depășesc plafonul de 33%, veniturile sunt considerate de natură salarială, situație în care sunt supuse automat impozitării și taxării cu contribuțiile sociale. În plus, trebuie ținut cont de documentare și taxare, acordarea unor astfel de beneficii trebuie să fie trecută în regulamentul intern.

Citește și Ce vechime au pensionarii care nu vor primi niciun ban în plus de la 1 septembrie. Anunțul CNPP

 

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult