Retailerul francez Carrefour a semnat, în aprilie, preluarea activităților Cora din România de la grupul belgian Louiz Delhaize, incluzând 10 hipermarketuri și 8 magazine de proximitate Cora Urban, precum și aproximativ 2.400 de angajați. Acum, Carrefour a anunțat că achiziția a primit aprobarea autorității antitrust, fără a fi supusă unor remedii. Preluarea va fi făcută propriu-zis în următoarele săptămâni.
Consiliul Concurenței a preluat, în august, atribuțiile de analiză a tranzacției de la Comisia Europeană. Carrefour a raportat vânzări de 706 milioane de euro în România în trimestrul al treilea, în creștere cu 4,5% în termeni comparabili față de perioada similară din 2022. În primele nouă luni, vânzările au crescut cu 7,9% prin comparație, până la 2,32 miliarde de euro. La nivel internațional, vânzările s-au ridicat la 23,63 miliarde de euro în trimestrul al treilea, sub estimările analiștilor, „într-un context de presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienților”, potrivit companiei.
Carrefour operează o rețea de circa 12.000 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.719 de magazine în total la finele lunii septembrie. În România, grupul francez deține 413 magazine, din care 44 hipermarketuri, 190 supermarketuri și 151 de magazine de proximitate.
Retailerul a încheiat șase noi parteneriate cu cooperative agricole, asigurându-și numărul de zece colaborări cu zece furnizori de proveniență locală. În urma acestor asocieri, 100% din necesarul de fructe, legume și verdețuri este asigurat de parteneri. Carrefour este un retailer de origine franceză, iar parteneriatele încheiate în ultima perioadă produc aproximativ 35 de milioane de unități de vânzare de fructe, legume și verdețuri. Totodată, au o suprafață de 627 de hectare, iar Carrefour va prelua toată marfa pentru a o comercializa în magazinele proprii sub brandul „Grădina Noastră”, brand care a fost înființat în urmă cu șase ani.