Restaurantele de tip tradițional, care sunt legate d eun loc fix, comparativ cu food-truck-urile, nu mai reprezintă o afacere avantajoasă, deoarece în anumite sezoane pierd banii, a informat wall-street.ro.
Așadar, food-track-urile și van-urile au ajuns să fie întâlnite la aproape fiecare colț de stradă și oferă consumatorului o varietate de noutăți în ceea ce privește felurile de mâncare, mai exact burgeri și mâncare tip fast-food.
Avantajul acestei afaceri este că pot fi oriunde, deoarece sunt mobile. Pot fi prezente la marile festivaluri, concerte, evenimente, unde banii vin ca pâinea caldă și le dă o mare bătaie de cap la antreprenorii din piața HoReCa.
Legislația din România nu este întocmai de acord cu acest tip de business, așa că un food-truck nu este atât de ușor de influențat sau operat.
„E un avantaj, un food-truck îți dă libertatea de a-ți muta businessul. Când investești într-o locație fixă, rămâi doar acolo și atunci ești legat. Investești într-un loc care dacă nu funcționează, pierzi banii. Pe când într-un food-truck, dacă nu merge locația, poți să te deplasezi. Iar acum este un avantaj cu evenimentele și festivalurile”, a explicat Ionuț Nenciu, proprietarul food truck-ului bucureștean Coco Van.
Antreprenorul dezvăluie că pentru acest business a investit suma de 12-13.000 de euro și recunoaște că la început de drum a mers destul de greu. Tot el este de părere că atât la restaurante, cât și la aceste food-truck-uri trebuie îndeplinite aceleași obligativități.
„La ONRC trebuie să declari că faci această activitate, după care urmează DSV și DSP, care sunt obligatorii. Ești cumva la mâna celor care te controlează, dacă s-ar aplica efectiv legea nu ar mai fi niciun food-truck în România pe legislația actuală.”, a mai spus Ionuț Nenciu, proprietar food truck.
Factorul primordial care complică viața food-truck-urilor este legislația, care nu prevede nicio măsură la această formă de activitate comercială. Mai mult, Food-truck-ul nu se poate deplasa, ci trebuie să rămână pe poziția fixă, chiar dacă este mobil și trebuie amplasat pe o proprietate privată.
Avantaje
– Chirie mult mai mică raportat la o locație fixă pe terenurile pe care sunt amplasate
– Posibilitatea de închiriere a unui food truck gata echipat, astfel de opțiuni fiind disponibile inclusiv pe OLX
– Costuri mici de întreținere și exploatare
– Nu necesită un buget mare de pornire a afacerii
Dezavantaje
– Spațiu de producție redus
– Dificultatea amenajării interioare și a autorizării
– Neclaritatea în legislația privitoare la food truck-uri
– Lipsa grupului sanitar pentru angajați
– Paleta limitată de produse