Shaorma ar putea fi declarată oficial mâncarea favorită a românilor, deoarce principalele restaurante care comercializează acest tip de preparat fac milioane de euro. La nivelul Bucureștiului, liderul de piață cu cele mai multe încasări este grupul Dristor (compus din Dristor Kebap, Dristor Doner și Dristor Doner Kebap). Următoarele poziții în clasament sunt ocupate, cu o diferență foarte mică, de lanțurile Socului Kebap și Shaormeria Băneasa. Anul trecut, cele trei lanțuri au avut încasări de 142 de milioane de lei, fiind astfel responsabili pentru 90% din încasările din piața, care depășește 155 mil. lei (31,2 mil. euro).
Shaormeria Băneasa a fost cea mai profitabilă în anul 2022, având un câștig net de 4,66 milioane de lei, având vânzări de aproximativ 30,6 milioane de lei. Afacerea a fost înființată în cu 11 ani în urmă, urmând ca ulterior să se dezvolte într-un ritm alert. Numai în anul 2022 au fost deschise 12 noi unități. Shaormeria a reușit să își construiască o imagine puternică pe rețelele de socializare, dar fiind că au făcut parteneriate cu diverși influenceri.
Dristor Doner este una dintre principalele „pasiuni” ale românilor pasionați de shaorma. Firma a înregistrat un profit net de 5,8 mil. lei anul trecut, aproape dublu față de 2021. Mai mult de atât, Dristor Kebap a avut un profit de 0,56 mil. lei, iar Dristor Doner Kebap a avut un profit de 0,51 mil. lei.
Oricine poate avea shaormeria sa, cumpărând franciza chiar de la unul dintre cele mai mari branduri din industria fast-food din țară. Shaormeria Băneasa a deschis în toamna anului 2021 prima shaormerie în sistem de franciză, cunoscând o rapidă expansiune până în prezent.
Atunci când luați în calcul deschiderea unei astfel de afaceri trebuie să luați în calcul faptul că numai taxa de francizare a acestui brand este de 15.000 de euro, la care se adaugă TVA-ul. De asemenea, în calitate de francizant ai o serie de obligații contractuale pe care trebuie să le respecte. Cel care cumpără franciza nu trebuie să aibă obligatoriu experiență în domeniu, însă se pune accentul pe seriozitate.
Contractul cu „firma mamă” se încheie pe o perioadă de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire. Acești cinci ani se calculează de la momentul deschiderii fizice a shaormeriei. Francizantul poate veni cu sugestii și idei cu privire la locația restaurantului fast-food și poate primi și consultanță din partea echipei. În total, investiția finală într-o shaormerie Băneasa ajunge la 60 – 90.000 de euro și cuprinde următoarele costuri: taxa de franciză, amenajarea spațiului, echipamentele de bucătărie.