Un turist român a relatat pe un grup de Facebook care sunt costurile unei călătorii cu mașina electrică până în Grecia, evidențiind cât de mult se reduce suma comparativ cu drumul parcurs cu o mașină pe benzină sau motorină.
Acesta și-a dorit să împărtășească experiența sa pentru a-i încuraja pe alți internauți care nu au avut încă curajul să plece într-o călătorie lungă cu un autoturism electric. Mulți români sunt reticenți din cauza fricii că ar putea rămâne fără baterie, mai ales având în vedere numărul mare de kilometri până în Grecia.
Chiar dacă mulți proprietari de autoturisme electrice ezită să le folosească pentru drumuri lungi, acest român curajos a detaliat exact cât a costat călătoria sa până în Grecia. Având în vedere că este sezonul concediilor și mulți aleg plajele elene, postarea turistului a generat sute de comentarii, mii de aprecieri și numeroase „controverse”.
El a povestit că a cheltuit puțin peste 300 de lei pentru „carburant” și nu a întâmpinat probleme la stațiile de încărcare. A parcurs peste 1.000 de kilometri, traversând România, Bulgaria și Grecia, într-un singur sens.
“Pentru că postarea mea de-acum ceva timp a făcut atâta vâlvă, la întrebarea ‘Există stații de încărcare mașini electrice în Paxos?’, am zis să revin cu noutăți post vacanță. O să încep cu rezumatul. Ca să le răspund în primul rând cârcotașilor care știu tot despre mașinile electrice, dar nu au condus niciodată una. Transportul dus-întors București- Paxos- București + 280 km făcuți în Paxos m-a costat 327 lei.
În comparație cu transportul de anul trecut cu mașina pe motorină București- Lefkada – București + plimbările pe insulă, care m-au costat 1.800 și ceva de lei. Și nici nu am făcut până prostului. Nici nu am pierdut ore la încărcat”, a scris șoferul pe un grup de turişti, pe Facebook.
Călătorul din România a dorit să ofere detalii suplimentare despre itinerariul său, precizând că a încărcat mașina electrică inițial în București, înainte de a porni la drum. Prima oprire pentru încărcare a avut loc chiar înainte de a ajunge la granița cu Bulgaria. A continuat apoi să încarce vehiculul la Sofia, capitala Bulgariei, iar următoarea stație de încărcare a fost la Kulata, aproape de granița cu Grecia.
Pe lângă acestea, turistul a menționat că nu a întâmpinat nicio problemă cu autoturismul electric pe feribot, aspect care îi îngrijorează pe mulți turiști. În ciuda temerilor obișnuite legate de utilizarea mașinilor electrice pe feribot în Grecia, experiența sa a fost lipsită de incidente.
“A treia oprire – Audi Ioannina, încărcare charger de mare viteză, 150 lei. Am ajuns la feribotul Igoumenitsa cu mașina încărcată 86%. M-am dus frumos să întreb la ghișeu „nu vă supărați, avem mașină electrică, este încărcată 86%, este vreo problemă?”.
Doamna de la ghișeu îmi răspunde oficial că „în noua lege știm scrie că mașina electrică trebuie să fie încărcată doar 40%. Dar noi nu avem aparate și nici nu avem personal care să verifice așa ceva. Pentru noi nu este nicio problemă”. Deci, pe feribot mașina electrică este considerată autovehicul și atât”.