Toblerone trebuie să renunțe la logo-ul care i-a consacrat. Imaginea cu vârful muntos Matterhorn va fi scoasă de pe ambalajul Toblerone, după ce o parte din producție a fost mutată în afara Elveției. Tocmai din acest motiv, ei trebuie să renunțe la logo-ul celebru, dat fiind că acest lucru ar însemna că sunt încălcate restricțiile de marketing legate de utilizarea iconografiei elvețiene, relatează The Guardian.
Faimosul munte oglindește aproape simetric forma batonului de ciocolată. În realitate, acesta are o înălțime de 4478 metri, însă va fi înlocuit pe ambalaje cu un vârf muntos „mai generic” a declarat proprietarul american al mărcii, Mondelez
„Reproiectarea ambalajului introduce un logo de munte modernizat și simplificat, care se aliniază cu estetica geometrică și triunghiulară”, a declarat un purtător de cuvânt Mondelēz pentru ziarul Aargauer Zeitung.
De asemenea, pe ambalajul Toblerone va scrie de acum „stablilit în Elveția” și nu „din Elveția”, cum era până acum. În 2017 au fost făcute mai multe modificări ale legislației, cu privire la utilizarea crucii albe a drapelului național pe fond roșu, precum și a altor indicatori de proveniență elvețiană, în produsele alimentare, produsele industriale și servicii. În cazul produselor alimentare, este necesar ca 80% din ingredientele brute să provină din țară, iar majoritatea procesării să aibă loc în țară, pentru a putea fi comercializate ca fiind „fabricate în Elveția”.
În cazul produselor cu sau pe bază de lapte, este obligatoriu ca laptele să aibă 100% origine elvețiană, singurele excepții fiind ingredientele care nu pot fi obținute în Elevția, de exemplu cacao.
Conform statisticilor, produsele care sunt marcate ca fiind „din Elveția” sunt mai scumpe cu aproximativ 20%, față de produsele similare care au altă origine. În cazul articolelor de lux, prețul poate să crească și cu 50%.
Numele faimosului baton de ciocolată provine de la numele de familie al ciocolatierului Theodor Tobler, dar și de la torrone sau nougat, un preparat de cofetărie, asociat cu Crăciunul în mai multe tradiții din Sud-Vestul Europei.
Toblerone a fost în 2016 în vizorul presei, după ce a mărit diferențele dintre batoanele comercializate în Marea Britanie, comparativ cu restul țărilor. S-a vehiculat atunci că aceștia ar încerca să vândă ciocolata la același preț, însă într-o cantitate mai redusă, de la 170 g la 150 g. După un an, Toblerone a redus și greutatea batoanelor vândute în Germania, la 11 triunghiuri de ciocolată, de la 15.
Toate aceste controverse au fost, de fapt, de mare ajutor pentru Toblerone care s-a ales cu marketing gratuit, iar vânzările au fost în creștere ăn această perioadă, cu toate au existat o serie de indignări în rândul oamenilor. În 2018, batonul a revenit la fosrma sa inițială. Mondelēz deține Toblerone din anul 2012. Acesta a anunțat în urmă cu un an, că în 2023 va muta o parte din producție la fabrica sa din Slovacia, unde produce și marca de ciocolată Milka făcută inițial în Elveția.
Citește și: Cu ce preț vor cumpăra românii ceapa. Petre Daea: „Le-am spus producătorilor că nu e în regulă”