De luna viitoare, pasagerii Wizz Air ale căror zboruri vor anulate sau care vor avea probleme vor fi sunați de robotul Wizz Air pentru informare. Compania aviatică a avut anul trecut o cotă de piață de 51% în România.
Wizz Air vine cu o noutate pentru clienții săi. Aceștia vor fi informați telefonic de un robot atunci când zborurile le vor fi modificate sau anulate.
„Vom aveam o alertă de perturbare automatizată și recunoaștere vocală interactivă. În cazul unei perturbări mai serioase sau a unei anulări, acum vom suna pasagerul noi. Va fi un robot care va suna pasagerul și va explica ce se întâmplă cu zborul lui și care sunt drepturile pasagerilor, și ce poate face el. Va fi un fel de ghid pe telefon. Acest proiect va fi lansat în aprilie”, a declarat Valeria Bragarenco, Corporate Communication Manager al Wizz Air, în cadrul unei întâlniri cu presa de la București.
Această alertă este realizată cu ajutorul tehnologiei bazată pe inteligență artificială și va fi lansată pe toate piețele unde operează Wizz Air, în diferite limbi. Pasagerii vor răspunde la întrebări prin răspunsuri simple cu da sau nu. Dacă pasagerul va avea nelămuriri, atunci va fi transferat către un operator call-center. Robotul nu are un nume, însă se va prezenta ca fiind din partea companiei aviatice.
Tot din aprilie va începe și un training despre comunicarea eficientă pentru personalul de la sol contractat de Wizz Air, menit să ofere pasagerilor informațiile necesare în cazul zborurilor amânate sau anulate.
„De multe ori vedem la televizor cum pasagerii sunt supărați nu de amânarea sau anularea zborului, ci de cum s-a comportat cineva cu ei”, a mai spus Valeria Bragarenco.
În perioadele de vârf, cu multe zboruri, așa cum se întâmplă iarna și în special vara, atunci când pot apărea probleme și întârzieri, Wizz Air ajustează orarul de zbor al însoțitorilor. Astfel, aeronavele Wizz Air sunt utilizate circa 13 ore, dar cu echipaje diferite. În plus, compania a mărit și numărul avioanelor de rezervă.
„Nu ne place să anulăm zboruri, e ultimul lucru pe care îl vom face. Eram în Milano și voiam sa merg la Budapesta, era un zbor dimineața la ora 8, si am primit un mesaj de la compania noastră, la 1 dimineața, că zborul nu pleacă la 8, ci la 3 după-masa. Ce s-a întâmplat? Zborul era operat de echipajul din Budapesta, care a zburat dimineața la Milano. Dar, la baza din Milano era un avion lipsă pentru că era vreme rea la Reykjavik, iar avionul era blocat acolo. Ce am făcut? Echipajul acestui zbor a plecat la hotel să doarmă, am dat acest avion bazei din Milano, ei au făcut două sectoare, Milano-Londra Gatwick – Milano, care a salvat 400 de pasageri, iar apoi, după-masa, a putut să facă Milano – Budapesta. A însemnat o amânare de opt ore pentru mine, dar nu a fost nicio anulare. Nu e ideal, dar noi încercăm să nu anulăm, pentru că asta ne costă”, a exemplificat Andras Rado, Senior Manager Corporate Communications în cadrul companiei.
Wizz Air este cel mai mare operator aerian de pe piața din România, cu o cotă de piață de 51%, potrivit datelor companiei, care a transportat anul trecut 13,7 milioane de pasageri, în creștere cu 28% față de 2022. Anul trecut, estimările arătau o cotă de piață mai mare, de 53%, pe fondul preluării zborurilor Blue Air.