Compania Națională Aeroporturi București oferă sfaturi de aur pentru pasagerii care urmează să călătorească cu avionul în cea mai aglomerată perioadă din an, mai exact în lunile iulie și august, când sunt cele mai mari cozi posibile, a informat antena 3 CNN.
Citește și: De ce nu e bine să bei cafea în avion. Însoțitorul de zbor nu îți va spune aceste lucruri niciodată
Așadar, ce trebuie să știi când urmează să călătorești cu avionul, dar vrei să eviți cozile uriașe din aeroporturi. Recomandările vizează informarea constantă, Check-in-ul online, sosirea la aeroport cu câteva ore înainte de zbor, evitarea bagajului de cală, etc.
Pentru că lunile iulie și august sunt cele mai aglomerate din an, în care traficul aerian este destul de crescut, CN Aeroporturi București recomandă pasagerilor următoarele:
– Să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menținând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când își achiziționează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informații de la compania aeriană în cazul oricăror modificări
– Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp și, în unele cazuri, chiar bani
– Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului
Să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghișee; la destinație, se evită așteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă
– Să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani. Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate și depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasagerului sau în bagajul de mână
– Să se informeze asupra drepturilor pasagerilor, inclusiv asupra compensațiilor pe care le pot primi și situațiilor în care acestea pot fi acordate. Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului european și al consiliului prezintă clar toate condițiile
– Să apeleze la reprezentanții companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informații și, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistența necesară. Biletul de avion este un contract între pasager și compania aeriană și, în baza lui, ambele părți au drepturi și obligații.
– Pe aeroporturile din România, să apeleze la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.
Alte articole: Cea mai bună metodă prin care cineva poate obține un loc gratuit în avion! E un truc care te va duce direct la clasa întâi