- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Codul Civil spune clar cine plătește dacă spargi un borcan într-un supermarket. Mulți români nu știu asta

16 Feb, 15:00 • Toma Anca
Se întâmplă adesea ca românii să spargă sau să strice câte ceva în supermarketuri și să nu știe cine plătește. Însă, Codul Civil are legi foarte clare și în ceea ce privește aceste situații care au loc frecvent, iar mulți români nu știu asta.
Codul Civil spune clar cine plătește dacă spargi un borcan într-un supermarket. Mulți români nu știu asta

Codul Civil ne lămurește atunci când cineva sparge sau strică ceva în magazin. De multe ori, se întâmplă ca clientul să se simtă vinovat oricum și să suporte paguba, însă e posibil să nu fie el de vină. Conform legislației în vigoare, este responsabil doar în cazul în care deteriorarea produsului se datorează unei acțiuni sau neglijențe din partea sa.

Citește și: Dragoș Pătraru avertizează care e singurul iaurt sănătos din supermarket. „Iaurturile cu fructe nu ar trebui să existe în dieta zilnică a copiilor”

Ce spune Codul Civil despre deteriorarea unui produs

Reprezentanții Pan Paragon, o aplicație destinată comparării prețurilor, au explicat într-un video că, de multe ori, vina nu aparține clientului. În anumite situații, comerciantul poate fi cel responsabil pentru deteriorarea unui produs, mai ales când condițiile din supermarket nu sunt adecvate.

De exemplu, rafturile înguste sau culoarele aglomerate, care nu permit o circulație corespunzătoare, pot contribui la accidente care duc la deteriorarea produselor. În aceste cazuri, clientul nu ar trebui să fie tras la răspundere pentru paguba cauzată, scrie Libertatea.ro.

Codul Civil spune că vânzătorul are obligația de a asigura condiții corespunzătoare pentru verificarea calității și alegerea produselor de către clienți. Dacă magazinul nu respectă aceste cerințe tehnice și organizatorice, trebuie să suporte în cazul în care clienții fac anumite pagube.

În cazul în care se întmplă astfel de incidente în supermarketuri, o discuție civilizată poate clarifica vina părților implicate. Dacă există neînțelegeri, camerele de supraveghere ale magazinului pot fi un mijloc util de a stabili cum s-a produs deteriorarea.

Urmărește Daily Business pe Google News