Codul Civil ne lămurește atunci când cineva sparge sau strică ceva în magazin. De multe ori, se întâmplă ca clientul să se simtă vinovat oricum și să suporte paguba, însă e posibil să nu fie el de vină. Conform legislației în vigoare, este responsabil doar în cazul în care deteriorarea produsului se datorează unei acțiuni sau neglijențe din partea sa.
Reprezentanții Pan Paragon, o aplicație destinată comparării prețurilor, au explicat într-un video că, de multe ori, vina nu aparține clientului. În anumite situații, comerciantul poate fi cel responsabil pentru deteriorarea unui produs, mai ales când condițiile din supermarket nu sunt adecvate.
De exemplu, rafturile înguste sau culoarele aglomerate, care nu permit o circulație corespunzătoare, pot contribui la accidente care duc la deteriorarea produselor. În aceste cazuri, clientul nu ar trebui să fie tras la răspundere pentru paguba cauzată, scrie Libertatea.ro.
Codul Civil spune că vânzătorul are obligația de a asigura condiții corespunzătoare pentru verificarea calității și alegerea produselor de către clienți. Dacă magazinul nu respectă aceste cerințe tehnice și organizatorice, trebuie să suporte în cazul în care clienții fac anumite pagube.
În cazul în care se întmplă astfel de incidente în supermarketuri, o discuție civilizată poate clarifica vina părților implicate. Dacă există neînțelegeri, camerele de supraveghere ale magazinului pot fi un mijloc util de a stabili cum s-a produs deteriorarea.