Cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume vând produse mai nesănătoase, în medie, în țările cu venituri reduse, față de ceea ce vând în țările cu venituri mari, conform unui nou raport.
Produsele vândute de companii precum Nestle, Pepsico sau Unilever au fost evaluate ca parte a unui index global, publicat de fundația Access to Nutrition Initiative, prima astfel de evaluare a fundației din 2021.
Citește și : Motivul șocant pentru care un român și-a scos un certificat de deces, în 2008. Abia acum l-au prins polițiștii
Grupul non-profit a arătat că produsele a 30 de companii care sunt vândute în țările cu venituri mici au obținut scoruri mai mici față de cele vândute în țările cu venituri mari, într-un sistem sistem de rating dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă.
În sistemul de rating, numit Health Star Rating, produsele sunt clasate din 5 în funcție de cât de sănătoase sunt pentru corpul uman, cu 5 fiind cel mai bun scor iar 1 cel mai slab. De asemenea, produsele cu un scor de peste 3,5 sunt considerate ca fiind mai sănătoase.
Ceea ce a surprins este că, în țările cu venituri mici, portofoliile multinaționalelor au cotat 1,8 în acest sistem, pe când în cele cu venituri mari, unde au fost testate mai multe produse, scorul a fost de 2,3.
„Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produsele lor mai sănătoase”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu pentru Reuters.
Citește și : Cutremur pe piața muncii! Valul de concedieri lovește Europa. România nu scapă!
„Este un semnal de alarmă pentru ca guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat specialistul.
Un purtător de cuvânt al Nestle, fiind contactat, a răspuns prin e-mail că „Ne-am angajat să creștem vânzările de alimente mai hrănitoare, precum și să ghidăm oamenii către diete mai echilibrate”, adăugând că Nestle s-a angajat să elimine decalajele de nutrienți în țările în curs de dezvoltare.