Concedieri la Skoda. Această marcă se numără, alături de Seat, printre brand-urile de buget din portofoliul grupului VAG. Producătorul susține că tocmai această poziționare ar putea să-i dăuneze în contextul trecerii la noile norme de noxe Euro 7. Astfel, un membru al board-ului Skoda a declarat, în cadrul unei apariții televizate
Argumentul principal al legiuitorilor de la Bruxelles se referă la beneficiile pentru sănătatea cetățenilor pe care le aduc noile norme. Acestea sunt mult mai stricte mai ales în legătură cu emisiile de noxe și CO2 ale mașinilor cu motoare diesel. Au fost discutate mai multe variante de lucru, inclusiv unele care prevedeau modificări relativ reduse ale țintelor de emisii pentru mașinile pe benzină, dorința fiind de scădere semnificativă a poluării mașinilor diesel. Chiar și așa, mai mulți producători auto, dar și unii politicieni, consideră că normele sunt oricum prea aspre, iar beneficiile sunt minuscule raportat la costurile de miliarde de dolari asociate cu dezvoltarea de noi propulsoare.
Normele Euro 7, care vor fi aplicabile din 2025, ar reduce cu 35% emisiile de oxid de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare, comparativ cu precedentele norme Euro 6, potrivit Comisiei Europene. Chiar și așa, Martin Jahn, membru în board-ul Skoda, a declarat că o uzină Skoda ar putea fi închisă ca urmare a creșterii de prețuri.
„Vom fi nevoiți să scoatem din producție modelele noastre mici, cum sunt Fabia, Scala sau Kamiq. Rezultatul este simplu: vom trimite acasă 3.000 de persoane dacă normele intră în vigoare în forma pe care o știm acum”, a declarat Martin Jahn, potrivit wall-street.ro. În total, aproximativ 10.000 de locuri de muncă sunt în pericol doar în Cehia, a adăugat Jahn. Modelele compacte au reprezentat cam o treime din volumul total al vânzărilor Skoda din 2022.
Volkswagen a anunțat încă din toamna trecută că noile norme ar putea forța constructorii să renunțe la unele modele ieftine, cum este Polo. Studiile interne ale VW au arătat că, în urma trecerii la Euro 7, un Volkswagen Polo va avea un preț cu 3.000-5.000 de euro mai mare decât în prezent, iar această diferență de preț ar duce la „pensionarea” celebrului hatchback. De asemenea, Luca de Meo, președinte al ACEA și CEO Renault, a declarat că normele ar putea să îi oblige pe constructori să majoreze preţul vehiculelor lor cu 2.000 de euro.
Miniștrii transporturilor din mai multe țări europene, inclusiv România, Germania, Ungaria, Italia și Polonia, s-au întâlnit săptămâna trecută pentru a discuta subiectul Euro 7. România face parte dintr-o „alianță” care vrea să împingă după 2035 data de interzicere a comercializării de mașini noi cu motoare diesel și pe benzină.