Consitrans spune că nu mai poate suporta costurile din teren, care sunt de două ori mai mari decât cele din oferta depusă în 2020. Proiectantul lucrează cu șapte foreze la studiile geotehnice între Ploiești și Comarnic, dar chiar și așa nu a reușit să pătrundă și în zona montană din cauza vremii nefavorabile din ultimele zile.
Inginerul Petre Ene, directorul general adjunct al Consitrans, a spus că extensia a fost cauzată de constrângerile financiare și reevaluarea soluțiile tehnice cu scopul reducerii costului estimat de la 10 la circa 5 miliarde de euro. În acest moment, Ministerul Transporturilor nu are acești bani. Contractul pentru documentația tehnică a fost semnat în 2021 pentru o ofertă de 47 milioane lei și o durată de 42 de luni din care primele 30 de luni (doi ani și jumătate) studiul de fezabilitate. Inițial termenul de predare era septembrie 2024, însă ulterior el a fost prelungit până în ianuarie 2026.
„Am un contract, este în derulare, facem tot ce se poate pentru a-l finaliza. Este greu pentru că în 2024 vorbim despre lucrări (studii geotehnice, arheologie etc.) cu o foarte mare întârziere, dar nu din cauza noastră, pe care Consitrans nu le poate suporta. Astăzi sunt prețuri noi, niciunul dintre subcontractorii noștri nu lucrează cu prețurile din aprilie 2020 când am depus oferta. CNAIR a semnat un act adițional pentru prelungirea contractului cu 500 de zile. Avem și un model de actualizare a prețurilor, dar astăzi la 7,8 lei litrul de motorină, la 4500 de lei salariul minim pe economie în construcții… în 2020 când am făcut oferta salariul era 2200 lei, motorina era 5 lei și un pic, e o creștere de cel puțin 50% pe care nu știm cât o mai putem suporta. De aceea, discuțiile sunt încă deschise cu subantreprenorii să vedem cum vom putea termina contractul”, a declarat Petre Ene, Consitrans.
În ceea ce privește autostrada de pe Valea Prahovei, Ovidiu Barbier, un fost director general adjunct CNAIR (mandatul Lucian Bode), spune că nu există fonduri și nu va putea fi construită nici măcar în 2030.
„Este autostradă for fun, absolut. Mergem la schi, mergem la plimbare… la distracție, facem turism. Autostrada se va construi, dar nu în această etapă. Comisia Europeană nu finanțează autostrada Ploiești – Brașov”, a declarat inginerul CFDP, Ovidiu Barbier.
Directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură (API), Ionuț Ciurea, spune că cifrele de trafic Media Zilnică Anuală susțin legătura pe autostradă completă, între București și Brașov, cu peste 26.000 de mașini/zi pe sectorul Ploiești – Comarnic.