- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Consumaţia din partea casei şi, în plus, un butoi de bere de 30 de litri, gratis. Este oferta incredibilă a unui restaurant din Cluj pentru clienţii care nu primesc bon fiscal la achitarea notei

30 Nov, 23:16 • Russo George
O lege care a intrat în vigoare în România acum opt ani prevede că orice client care nu primeşte bon fiscal pentru consumaţia dintr-un local, fie el bar, restaurant sau hotel, poate pleca fără să achite contravaloarea. Cu toate acestea, un restaurant din Cluj a inventat o strategie de marketing ingenioasă, bazată pe acelaşi principiu.
Consumaţia din partea casei şi, în plus, un butoi de bere de 30 de litri, gratis. Este oferta incredibilă a unui restaurant din Cluj pentru clienţii care nu primesc bon fiscal la achitarea notei

Administratorii restaurantului din Cluj au inventat o ofertă pentru clienţi, care la prima vedere pare a fi prea bună ca să fie adevărată, doar că ea este deja prevăzută de lege, şi anume că atunci când un client nu primeşte bon fiscal, acesta beneficiază de consumaţie din partea casei.

Ce-i drept, ca să „îndulcească” oferta, administratorii promit ca, într-un astfel de caz, să pluseze şi cu un butoi de bere de 30 de litri, de asemenea gratuit.

Totuşi, realitatea este că, după 8 ani de la intrarea în vigoare a legii bonului fiscal, aproape că nu există loc în care să nu primești bon fiscal atunci când achiți nota, fie că este vorba de hotel, restaurant sau magazin.

Bon fiscal

Nu se ştie dacă cineva a beneficiat de oferta generoasă, nici numele restaurantului nu este precizat de Gândul.ro, cert este faptul că acest lucru este la vedere, ba chiar stă scris și pe servețelele localului din Cluj.

Ce se întâmplă dacă un client nu primeşte bon fiscal

Comercianții sunt obligați să emită bonuri fiscale, chitanțe sau facturi pentru produsele pe care le comercializează sau serviciile pe care le prestează.

Obligația și diligența de emitere a bonului fiscal este în sarcina operatorului economic, care va fi sancționat dacă nu respectă normele legale. Astfel, dacă comerciantul nu emite bonul fiscal, comite o faptă sancționată contravențională.

Indiferent de modalitatea de plată, numerar sau cu cardul, oligația de eliberare a bonului fiscal este existentă. În situația în care clientul solicită, dar nu primește bonul, acesta poate să nu achite contravaloarea produselor sau serviciilor.

Clientul are obligația de a păstra bonul fiscal până la ieșirea din unitatea de unde a comercializat produse. Dacă din neglijență acesta omite să ridice sau să solicite bonul, nu va fi sancționat, atât timp cât nu are intenția de a frauda.

Există situații excepționale în care, spre exemplu, casa de marcat care emite bonul este defectă sau este o pană de curent electric. În aceste situații, operatorul economic poate să emită chitanță și factură, în care sunt trecute datele necesare identificării produselor și sumelor aferente.

De asemenea, clientul, poate solicita anterior emiterii bonului fiscal, ca în cuprinsul acestuia să fie trecut codul de identificare fiscală, în scopuri de TVA. De asemenea, la cererea prealabilă, se poate emite factură fiscală, cu date de identificare furnizate de către client.

Operatorul econimic nu poate refuza nejustificat emiterea bonului fiscal, chitanței sau facturii la solicitarea clientului, pentru produsele sau serviciile furnizare.

Citeşte şi: Ce prețuri sunt la Târgul de Crăciun din Timișoara. Cât plătesc vizitatorii pe un pahar de vin fiert și o porție de jumări

Urmărește Daily Business pe Google News