În septembrie 2023, Rene Remund și soția sa, Linda, au pornit spre Elveția pentru o escapadă relaxantă. Pentru Rene, nu era o destinație străină; de fapt, era locul său de naștere.
Înainte de plecare, ca de obicei, Remund și-a informat furnizorul de telefonie mobilă despre călătoria lor. Credea că totul este în regulă cu roamingul, mai ales că este client al lor de peste trei decenii. Având în suflet încredere că nu vor exista probleme, s-a aventurat la un magazin local pentru a clarifica situația. Vânzătorii l-au asigurat că roamingul este „acoperit” pentru el.
Cu gândul la pozele și mesajele pe care voia să le împărtășească cu familia, Remund nu și-a făcut griji în timpul vacanței din Elveția. Dar șocul l-a lovit când a ajuns acasă și a deschis factura de la T-Mobile. În loc de suma modestă pe care o aștepta, a fost întâmpinat de o cifră incredibil de mare: 143.000 de euro!
Ce părea a fi o vacanță relaxantă s-a transformat într-un coșmar financiar. Remund a crezut că va plăti doar 143 de dolari, o sumă pe care ar fi considerat-o „rezonabilă”.
„Primesc această factură T-Mobile și nu mă deranjează foarte mult pentru că citeam 143 de dolari”, a dezvăluit bărbatul, menționând că în momentul în care a mers să plătească factura și-a dat seama că erau multe zerouri peste sumă.
„Spun: „Scuzați-mă’”. „143.000,00 dolari… Sunteți nebuni?” le-a zis americanul reprezentaților agenției de telefonie.
În conformitate cu factura, turistul american a consumat 9,5 gigabyți de date în timpul șederii sale plăcute în Elveția. Pe scurt, fiecare gigabyte utilizat a contribuit la factura consistentă, aducând cu sine mii de dolari în costuri suplimentare, datorită absenței acoperirii taxelor de roaming.
„Am sunat la T-Mobile și fata m-a pus în așteptare pentru o vreme. Mi-a spus că verifică și revine, iar când a revenit a spus că este o factură corectă”
„I-am zis: Cum adică este o factură corectă? Iar ea a zis: Ei bine, asta e suma de plată” „I-am spus: Glumești… Ești nebună” , a mai povestit Remund, conform sursei citate.
După o discuție intensă cu un reprezentant al serviciului clienți, care a confirmat că factura sa se ridică la un impresionant total de 143.000 de dolari, Rene a decis să recurgă la ajutor legal. Hotărât să-și apere drepturile, individul a contactat un avocat pentru a demonstra că i s-a comunicat clar că va fi „acoperit” în ceea ce privește costurile roaming-ului internațional.
Rene Remund, cu sprijinul avocatului său, a transmis o scrisoare oficială către CEO-ul T-Mobile, iar în urma acesteia, a primit un răspuns prompt acum câteva zile. Compania de telefonie mobilă a exprimat „regrete” cu privire la situație și a confirmat că vor fi acordate reduceri considerabile, sub forma unui „credit”, pentru a compensa întreaga sumă a facturii.
Într-un comunicat emis către presa locală, T-Mobile a precizat că abonații ar trebui să „verifice întotdeauna caracteristicile de călătorie ale planului lor, cum ar fi roamingul internațional de date, înainte de a pleca”.
„Dacă un client are un abonament mai vechi care nu include roaming internațional pentru date și apeluri, va trebui să se asigure că utilizează modul Avion și Wi-Fi atunci când utilizează date, pentru a se asigura că dispozitivul nu se conectează la o rețea internațională.”