- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Cât costă cozonacii de Paște, în supermarket. În cofetării, prețul este de 4 ori mai mare

18 Apr, 18:06 • stefan.vlad
Paștele se apropie cu pași repezi, iar gospodinele care nu au pregătiti acasă cozonacii, îi cumpără de la supermarket sau îi comandă la cofetării. Față de anul trecut, prețul a crescut destul de mult, spun clienții. În funcție de buget, aleg varianta care le permite să mânânce câteva felii din desertul preferat la românilor.
Cât costă cozonacii de Paște, în supermarket. În cofetării, prețul este de 4 ori mai mare

Cozonacii de Paște au preț destul de mare, însă, cu toate acestea, ei se vând mai ceva ca pâinea caldă. La o cofetărie din Iași, prețul unui cozonac pleacă de la 120 de lei și ajunge la peste 300 de lei, în funcție de greutate și sortimentul ales.

Avem deja peste 200 de comenzi pentru cozonaci, iar cele mai cerute sunt variantele cu nucă și cacao. Clienții apreciază calitatea ingredientelor și faptul că oferim rețete tradiționale, dar și opțiuni mai sofisticate, cum ar fi cozonacul cu fistic”, a spus Gabriela Ilie, angajatul unei cofetării din Iași, pentru Ziaruldeiasi.ro.

În supermarketuri, rafturile sunt pline de cozonaci, iar ofertele de preț fiind destul de variate. Cei tradiționali se găsesc la prețuri accesibile, plecând de la 8,69 de lei pentru un cozonac simplu, cu nucă, de 400 g, iar cei însiropați, cu „dospire lentă”, de 550 g, au un preț de 25-29 de lei sau 50 de lei, în funcție de producător, ingrediente sau complexitatea rețetei.

Citește și: Cât costă cozonacul Dubai, ultima fiță în materie de deserturi de sărbători. O vedetă din România comercializează cozonaci Dubai la pachet cu alte două sortimente speciale de cozonaci

ANPC a găsit cozonaci cu 21 de aditivi diferiţi

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au analizat mai multe sortimente de cozonaci şi au descoperit produse care conţin până la 21 de aditivi diferiţi, inclusiv în aluat, umplutură şi glazură.

În perioada sărbatorilor pascale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pune la dispoziţie următoarea evaluare comparativă a informaţiilor oferite consumatorilor pentru produsele tip cozonac, comercializate în marile lanţuri de retail din România.

Au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci, produse de unităţi proprii sau furnizori din sectorul privat pentru reţele precum Carrefour, Auchan, Mega Image, Penny”, au transmis, joi, reprezentanţii ANPC.

Ei au menţionat că au identificat produsele care conţin până la 21 de aditivi diferiţi, inclusiv în aluat, umplutură şi glazură, iar acest lucru ridică semne de întrebare privind originea naturală cât şi calitatea produselor, mai ales în cazul produselor prezentate drept ”tradiţionale” sau ”de casă”.

Urmărește Daily Business pe Google News