Creator de conținut, în 2024. Tinerii își doresc mai mult ca niciodată să aibă o astfel de meserie, chiar dacă lucrurile nu sunt atât de ușoare precum par, spun experții.
”E o chestie foarte aspirațională, absolut orice tânăr trece undeva de pe la vârsta de 10-11 ani, până când se lovește de realitate că e foarte greu, pe la 15-16 ani poate și mai încolo, toți vor să devină influenceri. E de înțeles, pare ușor, sunt o grămadă de bani, o grămadă de produse.
Realitatea însă că e foarte, foarte greu să ajungi influencer, din foarte multe puncte de vedere. E foarte important înainte de toate să înțelegem cum e piața. Un studiu realizat anul trecut arată că în România au avut cel puțin o campanie plătită 73.000 de creatori de conținut.
Poate unii au avut doar o campanie plătită, nu se știe, pentru că nu e o știință exactă, dar 73.000 e ceva înfiorător de mult. Părerea mea personală e că avem între 3.500 și 5.000 de influenceri profesioniști în România, adică numai din aia trăiesc”, a declarat Cristian China-Birta, antreprenor, consultant, blogger și consultant social media, pentru Ziare.com.
Pentru a activa în această industrie și pentru a avea rezultate, un creator de conținut trebuie să aibă câteva aptitudini, care se împart în două categorii, cele umane și cele tehnice. ”Puștii și tinerii din ziua de azi cred că pot să trăiască din acest tip de activitate, însă trebuie ținut cont de faptul că pentru a face acest job full-time trebuie să ai mai mult skill-uri (n.r aptitudini) necesare.
Să fii creativ, să fii curios, să fii în pas cu trendurile, să ai abilități de a crea conținut cât mai captivant și relevant și, nu în ultimul rând, să fii serios și să creezi conținut constant.
Pentru că toți ne dorim să ieșim în evidență, să arătăm cât de buni, deștepți și frumoși suntem, această meserie e foarte râvnită de tânăra generație, însă reușește doar cine perseverează”, a spus Claudia Miler, expert în comunicare și Influencer Marketing, pentru sursa menționată mai sus.
Mai mult decât atât, un creator de conținut trebuie să aibă și spirit antreprenorial, pentru că munca lor este practic un produs pe care ei îl vând oamenilor activi în mediul online, menționează cei din domeniu.
”Eu am scris și o carte ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?”, care e pentru branduri care lucrează cu influencerii. Ei trebuie să-i înțeleagă pe influenceri că sunt niște resurse și cum să gestioneze.
Acum, probabil în primăvară o scot pe a 2-a, care se numește ”Influprenorii”, adică influencerii antreprenori, pentru că sunt atât de vechi în piața asta întrucât am văzut că infuenceri care nu gândesc antreprenorial nu rezistă pe termen lung.
Deci, dacă ar fi acesta un skill care să le înglobeze pe celelalte, ar fi ca de la un moment dat să înceapă să gândească și antreprenorial, pentru că e business. Acolo sunt impozite în relația cu statul, trebuie să ai un cash flow și mai multe lucruri antreprenoriale”, a mai explicat Cristian China.
Un creator de conținut care are în jur de 10.000 de următori poate lua câteva sute de euro pe lună, în funcție de câte campanii pot gestiona. ”Asta e cea mai mare provocare pentru un influencer, să se mențină în top, care se face luând în calcul atenția și preferințele fanilor. Trebuie să fii atent la trenduri, să faci tot felul de challenge-uri (n.r provocări), să înțelegi cum merge lumea.
Avem influenceri care sunt vechi și care trebuie să se transforme de 3-4 ori, inclusiv dacă vorbim de zona de beauty, cu operații estetice, pentru că trebuia să stea în joc. E foarte, foarte greu pentru ei, la fel cum am văzut și influenceri care erau pe cai mari și care au dispărut, pentru că nu mai rezistau la presiunea asta a contextului și a noilor cerințe ale fanilor.
Deci, începem de la câteva sute de euro pe lună, pentru cei care se ocupă și ei cu niște chestii la nivel mic, nano influenceri, apoi câteva mii, cei medii, vorbim de influenceri mari care pot face și zeci de mii de euro pe lună și vorbim de celebrities, care fac și sute de mii de euro pe lună”, a adăugat expertul.