Începând cu data de 3 noiembrie, cumpărătorii vor putea să își repare articolele de îmbrăcăminte cumpărate de la Zara, din orice sezon anterior. Acest serviciu include înlocuirea nasturilor, a fermoarelor şi efectuarea de cusături. De asemenea, clienţii britanici vor putea să îşi revândă hainele brandului purtate utilizând o nouă platformă şi pot dona hainele de la orice brand în scopuri caritabile.
Alte articole: Brandul de lux Prada preferă mâna ieftină de lucru din România. Compania a deschis o nouă fabrică la noi în țară
Decizia de a prelungi viaţa hainelor este o modificare importantă pentru retailer, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion. Însă lanţul de magazine deţinut de grupul Inditex SA, cel mai mare retailer mondial de îmbrăcăminte, a decis să reacţioneze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în condiţiile în care industria textilă este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de CO2.
Compania a subliniat că iniţiativa va contribui la reducerea risipei şi consumului de materii prime dar nu a clarificat dacă va extinde serviciul şi pe alte pieţe, scrie Bloomberg.Platforma de revânzare a hainelor purtate va fi organizată pe categorii de produse, cu informaţii detaliate pentru fiecare articol, inclusiv o fotografie furnizată de vânzător iar informaţiile privind produsul original vor fi furnizate de Zara.
Inditex are 100 de magazine în Marea Britanie, dintre care 60 sunt magazine Zara. În primul semestru al anului în curs, vânzările Inditex au crescut cu 24,5%, până la 14,8 miliarde de euro, iar profitul net a crescut cu 41% până la 1,8 miliarde de euro.În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.