Cu cât este plătit un șofer român în vestul Europei. Combilog, o renumită companie de transport cu sediul în Oleggio, Italia, a publicat un anunț de angajare pentru șoferii de camion cu permise C+E, pentru transporturi internaționale între Germania, Olanda și Belgia, oferind un pachet salarial atractiv și numeroase beneficii.
Șoferii angajați de Combilog vor beneficia de un salariu lunar net cuprins între 3.220 și 3.450 de euro, în funcție de calificări și experiență. Pe lângă salariul de bază, compania oferă bonusuri suplimentare de 200 de euro pentru fiecare lună fără accidente și alți 200 de euro pentru cei care nu se îmbolnăvesc, plus diurnă.
Contractul de muncă este unul german pe perioadă nedeterminată, asigurând stabilitate și siguranță în angajare. Programul de lucru este flexibil, cu opțiuni de operare 3/1, 4/1 sau 6/2 (zile de lucru/zile libere). De asemenea, angajații beneficiază de 28 de zile de concediu plătit anual și de un program săptămânal de 48 de ore.
Pentru a atrage doritori, în anunț există și o mențiune specială, mai exact posibilitatea dispeceratului în limba română.
Totuși, pentru a veni în sprijinul șoferilor care nu cunosc limba germană, firma susține că oferă cursuri de germană finanțate integral de companie. De asemenea, se asigură cazare contra cost, în funcție de opțiunile alese (250-350 euro). Hainele de lucru sunt furnizate după perioada de probă, iar angajații primesc instruire specializată pentru asigurarea încărcăturii, potrivit stiridiaspora.ro.
Conform unui proiect legislativ recent adoptat, Codul Rutier din România a fost modificat pentru a include un nou semn de circulație destinat autostrăzilor. Acest semn, de culoare verde, prezintă două linii discontinue, o siluetă de mașină și două săgeți albe. Chiar dacă aparența sa este destul de simplă, semnificația sa a provocat confuzii și discuții printre șoferii români
În esență, acest nou indicator rutier este utilizat pentru a informa conducătorii auto despre distanța minimă pe care trebuie să o păstreze între vehiculul lor și cel din față. Această măsură este crucială pentru siguranța rutieră, deoarece distanța adecvată poate preveni accidentele în caz de frânare bruscă sau alte situații de urgență.
În timp ce semnul este deja familiar pe autostrăzile din alte țări europene, introducerea sa în legislația română a fost văzută ca o necesitate pentru a alinia standardele naționale cu cele internaționale. Aceasta va asigura o mai mare coerență și predictibilitate în comportamentul șoferilor pe drumurile de mare viteză din țară.