Iulia Lavu, în vârstă de 39 de ani și originară din Cisnădie, județul Sibiu, a renunțat la oportunitățile din Germania pentru a deschide o afacere de milioane în România. Ea a absolvit Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, specializarea Relații Economice Internaționale, cu predare în limba germană. Ulterior, timp de 14 ani, a acumulat experiență în domeniul Marketingului și Project Management în orașe precum Cluj, București și chiar în Germania, unde a dorit să înceapă o nouă etapă în viața sa.
După o perioadă îndelungată petrecută departe de locurile sale natale, Iulia a luat decizia de a se întoarce în România și de a-și transforma un vis în realitate: să dețină propria afacere. Astfel, de șapte ani, Iulia se dedică producerii de textile, realizând noduri, covoare și chiar genți.
„În 2016 am decis să revin acasă pentru că mi-am dat seama că vreau să am o afacere a mea. Am avut o discuție în Germania cu un colaborator cu care negociam un contract și care își făcea concediile în Mărginimea Sibiului, în Cisnădie și în Cisnădioara. El m-a sfătuit, Cisnădia fiind un loc al textilelor, să mă mut înapoi acasă și să dau drumul unei afaceri. Provin dintr-o familie de ingineri textiliști, din 1991 părinții mei și-au deschis o mică afacere, tata a lucrat la fabrică de covoare, mama la Mătasea Română. S-au privatizat, au achiziționat o mașină de făcut șnur, șnurul acela era vândut pe atunci la metru liniar pentru coletărie”, a povestit Iulia Lavu, notează Turnul Sfatului.
O prietenă a fost cea care a sfătuit-o pe româncă să pornească pe acest drum, îndemnând-o să confecționeze genți.
„O prietenă din Franța m-a provocat și așa am început să fac și genți. Nu lucrez cu stocuri, nu există două produse care să semene unul cu altul. Produsul meu preferat este cel care vine de la client, provocarea clientului care-mi spune că vrea un produs pe care nu l-am mai făcut niciodată”, a spus Iulia.
Pasiunea ei nu este de azi, de ieri, ci a pornit chiar de pe vremea liceului. La momentul respectiv, Iulia a văzut un brâu la una dintre cântărețele pe care la îndrăgea. Atunci și-a dat seama că este pasionată de design, iar părinții au susținut-o din prima clipă. Fiindu-i alături, i-au cumpărat mai multe tipuri de mașinării. În prezent, Iulia deține o afacere în tată regula, pentru care a trebuit să investească 10.000 de euro.
„Am investit în materie primă, apoi am investit în tot ce înseamnă logo, brand, dar și pagina de portofoliu iulialavu.ro, ar fi undeva la 10.000 de euro în ultimii patru ani. Cred că am moștenit cumva acest talent al creativității. Numele mi-a fost foarte ușor să-l dau. Toate produsele au nod, ori că este nodul din textura firului, ori că este nodul pe care eu îl pun intenționat, ori că este nodul care e accidental acolo. Nodul este o punte între mine și client, toată energia și dragul pe care îl pun în produs este transferat prin acel nod către client”, a dezvăluit românca întoarsă din Germania.