Din nefericire, de-a lungul anilor, întârzierile au devenit o parte din „serviciile” pe care CFR le oferă în mod regulat. Fie că este vorba despre vremea prea caldă sau prea rece, de problemele cu locomotivele sau cu șinele, în multe cazuri ora de sosire pare a fi mai mult orientativă. Într-o situație asemănătoare s-au aflat și niște români care recent au vrut să plece din Capitală la Constanța de la 6 dimineața și au ajuns la destinație abia la amiază, notează Newsweek.ro.
În această situație s-au aflat călătorii din trenul rapid „IRN 1922”, care a părăsit gara București Nord la ora 6 dimineața, sub „răcoarea” zorilor. Potrivit programului, acesta trebuia să ajungă la destinația sa, Constanța, la ora 8:43.
Cu toate acestea, realitatea a fost cu totul alta: trenul a sosit pe peronul gării Constanța cu o întârziere incredibilă de 172 de minute, adică aproape 3 ore după program. Acest record de întârziere a însemnat o viteză medie de doar 37 km/h pe cei 225 km dintre cele două orașe, o performanță departe de a ajunge la standardele internaționale.
Te-ar putea interesa și: Măsuri de urgență la CFR după închiderea Văii Oltului. Se suplimentează trenurile pe ruta Râmnicu Vâlcea – Sibiu
Însă „IRN 1922” nu a fost singurul tren afectat. La doar câteva ore distanță, trenul rapid „IR 11504” a plecat la ora 8:07 din București, urmând să ajungă la gara CFR din Constanța până la 10:31. Din păcate, și acest tren a fost afectat de problemele sistemului feroviar, înregistrând o întârziere de 110 minute. Astfel, și călătorii care aveau planuri stricte au fost nevoiți să-și reevalueze traseele și să își reorganizeze programul, odată cu prelungirea neașteptată a timpului de călătorie.
CFR a dat vina pentru aceste întârzieri pe condițiile meteo extreme. Administrația Națională de Meteorologie a emis avertizări de cod roșu pentru temperaturi extreme, între 40 și 42 de grade Celsius în aer, ceea ce a condus la adoptarea de către CFR SA a măsurilor de reducere a vitezei de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h pe întreaga rețea feroviară. Această decizie a fost menită să asigure siguranța pasagerilor și să protejeze infrastructura feroviară în fața condițiilor meteorologice periculoase.
În ciuda eforturilor autorităților feroviare de a menține informațiile actualizate pentru călători, accesul la date precise privind sosirea trenurilor în gări rămâne o provocare în România. Lipsa unui portal centralizat sau a altor mijloace de informare în timp real a contribuit la sentimentul de frustrare al călătorilor, care au fost lăsați în ceață în privința planificării și ajustării itinerariilor lor.